EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, ANALIZE SECTORIALE, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, INTERNATIONAL

Viitorul cumpărăturilor se conturează deja în China – consumatorii din Generaţia Z din China reprezintă 13% din cheltuielile gospodărești, de peste patru ori mai mult decât în SUA

  • Consumatorii din generaţia Z din China reprezintă 13% din cheltuielile gospodărești, de peste patru ori mai mult decât în SUA şi cheltuiesc din ce în ce mai mult banii prin intermediul social media.
  • Politica „un singur copil” şi boomul economic au sporit capacitatea de cheltuieli a chinezilor
  • Tinerii reprezintă 15% din cheltuielile totale ale gospodăriei
  • Adolescenții din Generația Z din China cheltuiesc mai mult și se îngrijorează mai puțin decât cei din alte ţări
Sursa – Retail Assist

Comerțul cu amănuntul tradițional și comerțul electronic reprezintă un interes redus pentru consumatorii care sunt însoțiți de telefoanele inteligente și își iau indicii de la „influenți”, conform Bloomberg Businessweek.

Generaţia Z din China nu este impresionat de numele de brand glitzy și de campaniile de publicitate tradiționale. Mulți se uită dincolo de magazinele fizice și portalurile de e-commerce pe care le-au preferat predecesorii lor. Cumpără bunuri sugerate de influențatorii social media cunoscuți ca wanghong. Și folosesc aplicații de mesagerie, videoclipuri scurte, redare în timp real și aplicații de socializare ca poartă pentru efectuarea acestor achiziții.

Ponderea cheltuielilor gospodărești ale generației Z pentru persoanele născute între 1998 și 2016

Sursa – Bloomberg

 

Această nouă eră a cumpărăturilor din China oferă o privire asupra viitorului probabil al comerțului cu amănuntul din întreaga lume. Peste 413 miliarde de dolari în bunuri vor fi vândute prin comerț electronic în China până în 2022, o creștere aproape de 5 ori de la 90 de miliarde de dolari în 2017, potrivit cercetării Frost & Sullivan.

Acest lucru îi include pe toți, de la gigantul cu amănuntul Alibaba Group Holding până la iQiyi, versiunea chineză de Netflix și Bytedance, care operează aplicația video scurtă TikTok, care a condus la atragerea banilor Gen Z.

Când abonații iQiyi vizionează seriale TV sau alte emisiuni pe computerele lor, linkuri web apar în partea de jos a ecranului. Acestea îi duc la mall-ul online al companiei, unde pot cumpăra haine și produse folosite de vedete în cadrul emisiunii.

Noua tehnologie pe care iQiyi a lansat-o în ianuarie 2019 încurajează, de asemenea, cumpărăturile pe telefon mobil în timp ce se uită la televizor. Spectatorii cărora le place ceea ce poartă un actor pot cumpăra acum obiectul direct de la telefoanele lor. Folosesc o telecomandă pentru a extrage un cod QR pe ​​care îl scanează cu telefonul pentru a se conecta direct la magazinul online iQiyi pentru a finaliza achiziția.

Cumpărăturile sociale din China vor atinge 15% din vânzările online până în 2022, în creștere față de 8,5% în 2017, potrivit Frost & Sullivan.

În SUA, platforme de genul Instagram și Snapchat abia au început să adauge funcții directe de comerț electronic. Cumpărăturile sociale se extind rapid, dar veniturile totale rămân foarte mici. Comerțul social a atras 16,94 miliarde de dolari în SUA în 2018, potrivit cercetătorului de piață Technavio. Aceasta reprezintă 3% din vânzările online de 513,61 miliarde USD estimate de Departamentul de Comerț al SUA anul trecut.

Tinerii cumpărători din China nu par îngrijorați de faptul că vedetele din social media profită de fanii lor. Iar consumatorii chinezi Gen Z – adesea cocoloşiţi de părinți și bunici, deoarece sunt unicul copil, și având perspective relativ bune de angajare – reprezintă acum 13% din cheltuielile gospodăriei, comparativ cu doar 3% pentru omologii lor din SUA, conform OC&C Strategy Consultants.

Sunt încrezători, lipsiți de griji și cheltuiesc peste 7.000 de dolari pe an pe bunuri de lux – chiar înainte de împlinirea a 21 de ani, conform Bloomberg News.

În studiul realizat de firma de cercetare OC&C Strategy Consultants, se relevă diferențe marcante de atitudine și stil de viață în rândul tinerilor adulți chinezi. Concluziile ajută, de asemenea, să explice de ce cele mai mari mărci de lux sunt atât de dependente de cea mai mare economie din Asia.

Generația Z din China a aterizat într-un loc neobișnuit de moale. Produs al politicii „un singur copil” și a creșterii economice astronomice din anii ’90 și 2000, acești copii nu au trebuit să se împartă nimic în timp ce creșteau și au văzut doar o continuă creștere a averii.

Spre deosebire, colegii lor din SUA și Europa au fost martorii crizei financiare din 2008 și a consecințelor sale brutale, absolvind universităţile cu datorii la cel mai ridicat nivel din istorie şi neavând siguranţa că vor putea câștiga suficient pentru a-și permite un acoperiș deasupra capului, fiind aparent mai conștienți politic decât în trecut.

Tânăr, fără griji și cu bani

Gen Z din China cheltuieşte o mai mare parte din venitul gospodăriei decât în ​​altă părţi ale lumii

Sursa – OC&C Strategy Consultants

 

Sondajul, care a definit Generația Z ca pe cei născuți în 1998 și ulterior, a chestionat 15.500 de persoane din nouă țări, inclusiv Brazilia, Franța, Germania, Italia, Polonia, Turcia, Statele Unite ale Americii și China.

Generația Chineză Z reprezintă 15% din cheltuielile gospodăriei lor în sondaj, comparativ cu 4 la sută în SUA și U.K. Deși marea majoritate nu atrage încă un salariu, acestea sunt deja mari consumatori.

Descoperiri cheie:

  • 41% dintre respondenții Gen Z din China sunt optimiști cu privire la viitor, comparativ cu 26% la nivel global
  • 28% consideră că vor avea vieți mai bune decât generațiile anterioare față de 24% în întreaga lume
  • Mai puțin de o cincime din Gen Z din China se preocupă de politica internațională, de siguranță sau de perspectivele economice

Sondajul a descoperit însă și două tendințe îngrijorătoare. Tinerii din China par să întoarcă spatele la un obicei apreciat de bătrânii lor – economisirea – punând în pericol recordul națiunii lor de a avea una dintre cele mai mari rate de economisiere din lume.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.