ANALIZE SECTORIALE, Energie & Utilitati & Infrastructura

Spring Cocktail 2014 – Reuniunea decidentilor din energie

Foto-Spring-Cocktail1-727x404Aproape 100 de invitati au participat pe 27 martie la Spring Coctkail 2014 – eveniment organizat de Revista Energynomics, care reuneste decidentii de top din piata energetica romaneasca. Au fost discutate tendintele industriei energetice din Romania si regiune, in contextul schimbarii de paradigma la nivel european si al tulburarilor din Ucraina.

Manageri de top, precum Stefan Doru Bucataru (Transelectrica), Gehrig Schultz (Prospectiuni SA), John L. Knapp (Exxon Mobil) si altii, alaturi reprezentanti ai sectorului de audit si consultanta – Sorin Faur (BDO), Valentin Ionescu (Institutul OrdoLiberal) – si alti specialisti au dialogat cu participantii.

Unul din elementele centrale ale evenimentului a fost prezentarea sustinuta de Milan Kalal (IDC Energy Insights), care a adus o perspectiva proaspata asupra tendintelor in industria utilitatilor la nivel european:

  • Europa are 510 milioane de consumatori, parte a unei piete liberalizate, SUA are 110 milioane, Asia 20 milioane; intr-o revenire care nu fusese prevazuta in urma cu cativa ani, SUA va deveni primul producator de titei de gaze in 2015;
  • Regenerabilele reprezinta in Europa 70% din noile capacitati adaugate in fiecare an;
  • Peste 3 milioane de europeni isi produc acum electricitate din surse proprii;
  • Cheltuielile de R&D s-au dublat in ultimii 10 la peste 1,7 miliarde euro pentru marile companii europene de utilitati
  • In Europa, consumul de energie nu creste, ba mai mult, se observa tendinte structurale de scadere, pe termen mediu-lung. Actiunile intruzive si necoordonate la nivel national fac industria utilitatilor neatractiva, riscanta pentru noile investitii

Invitatul special al evenimentului a adus in atentia publicului cateva predictii 2014 pentru industria utilitatilor:

– Companiile de utilitati vor urmari flexibilitatea si inovarea in operatiunile si modelele lor de business;

– Dezvoltarea micro-retelelor („micro-grids”) va determina schimbari in business-urile companiilor;

– Erodarea veniturilor companiilor din utilitati si cresterea cheltuielilor de capital si operationale va forta o abordare mult mai analitica din partea acestora;

Data Management pentru a creste inovarea in ceea ce priveste retelele inteligente („smart grid”), alaturi de „multichannel customer management” si „gamification” pentru a mentine loialitatea si increderea consumatorilor devin noi termeni cu care se lucreaza in industria utilitatilor

Companiile europene de utilitati vor investi in IT peste 16,2 mld EUR in 2014

 

Prezentarea European Utilities 2014 Top 10 Predictions – Getting the Most Out of the New Normal , iar alte detalii ale evenimentului le puteti vedea aici

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.