ANALIZE SECTORIALE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, INTERNATIONAL, Stiinta & Tehnologie

Cele mai importante Tendințe pe Internet în 2019 – după Raportul anual al celebrei Mary Meeker

Mary Meeker a prezentat raportul anual privind tendințele pe Internet – cea mai așteptată prezentare din Silicon Valley – la Conferința de Cod din 2019.

Recode a extras câteva din cele mai interesante tendințe din raportul lui Meeker de 333 de pagini:

  • Aproximativ 51% din lume – 3,8 miliarde de oameni – au fost utilizatori de internet anul trecut, de la 49% (3,6 miliarde) în 2017. Creșterea a scăzut la 6% în 2018, deoarece mulți oameni sunt deja online. Vânzările de smartphone – care sunt punctul principal de acces la internet pentru mulți oameni de pe glob – sunt în declin și ele, în tandem cu scăderea creșterii de penetrare online.

  • Începând de săptămâna trecută, șapte din cele mai valoroase companii din lume, după cota de piață, sunt companii de tehnologie (numai Berkshire Hathaway, Visa și Johnson & Johnson din Top 10 sunt companii non-tech):
  1. Microsoft
  2. Amazon
  3. Apple
  4. Alphabet
  5. Berkshire Hathaway
  6. Facebook
  7. Alibaba
  8. Tencent
  9. Visa
  10. Johnson & Johnson

  • Comerțul electronic reprezintă acum 15% din vânzările cu amănuntul. Creșterea acestuia a înregistrat o încetinire de 12,4% în primul trimestru, comparativ cu 2017, dar totuși se înregistrează o creștere a vânzărilor de retail, care a fost de doar 2% în primul trimestru.

 

  • Cheltuielile publicitare pe Internet au crescut accelerat în SUA, în creștere cu 22% în 2018. Majoritatea cheltuielilor sunt încă pe Google și pe Facebook, însă companii precum Amazon și Twitter primesc o cotă parte din ce în ce mai mare. Aproximativ 62% din toate achizițiile de anunțuri grafice digitale sunt destinate anunțurilor programatice, care vor continua să crească.

  • Costurile de achiziție a clienților – cheltuielile de marketing necesare atragerii fiecărui client nou – cresc. Acest lucru nu poate continua în acest ritm deoarece, în unele cazuri, depășește veniturile pe termen lung pe care le vor aduce acești clienți. Meeker sugerează modalități mai ieftine de achiziționare a clienților, cum ar fi testări gratuite și niveluri/zone neplătite.
  • Există o serie de probleme privind publicitatea direcționată (targeted advertising), inclusiv a impactului GDPR și a altor reglementări, precum și constrângerile către mai multă confidențialitate din partea companiilor de hardware și software, precum Apple și Facebook.
  • Americanii petrec mai mult timp în media digitală decât oricând: 6,3 ore pe zi în 2018, în creștere cu 7% față de anul precedent. Cea mai mare parte a acestei creșteri provine de la dispozitivele mobile și alte dispozitive conectate, în timp ce timpul petrecut pe calculatoare scade. Oamenii sunt tot mai preocupați de timpul petrecut online, deoarece mai mult de un sfert dintre adulții americani spun că sunt „aproape în permanență online”.
  • Inovația la companiile de tehnologie din afara SUA a rămas sănătoasă. Zonele populare includ atingerea scopurilor personale propuse, livrarea și plățile.
  • Imaginile sunt mijloace din ce in ce mai populare prin care oamenii comunică, încurajate de evoluțiile tehnologice. Mai mult de 50% din afișările Twitter implică acum postări cu imagini, video sau alte media, având în vedere că Twitter a fost folosit numai pentru text inițial.
  • Numărul jucătorilor interactivi din întreaga lume a crescut anul trecut cu 6%, până la 2,4 miliarde de persoane, deoarece jocurile interactive precum Fortnite devin noile medii sociale pentru anumite persoane. Numărul de persoane care urmăresc aceste jocuri este și el în creștere.
  • Pe măsură ce confidențialitatea devine un punct de vânzare forte, se așteaptă mai multe opțiuni pentru a crește siguranța comunicărilor online. În primul trimestru, 87% din traficul web global a fost criptat, de la 53% în urmă cu trei ani.
  • Internetul va deveni mai mult o hazna: eliminarea conținutului problematic devine din ce în ce mai dificilă pe scară largă, iar natura însăși a comunicării pe internet permite ca acest conținut să fie amplificat cu mult mai mult decât înainte. Unele probleme: 42% dintre adolescenții americani au experimentat atacuri la persoană on-line, teroriștii sunt radicalizați pe site-uri precum YouTube, iar social media a încurajat polarizarea politică.
  • Din cele mai importante 25 de companii de tehnologie de top, 60% au fost înființate de imigranți de prima sau de a doua generație. Aceștia au angajat anul trecut 1,9 milioane de persoane. Noi legi mai stricte în materie de imigrație ar putea avea un impact negativ asupra industriei tehnologice și, probabil, îl vor împiedica pe următorul Elon Musk să ajungă în SUA.
  • Sănătatea devine din ce în ce mai digitizată. Așteptați-vă la mai multe consultații la cerere online și telemedicină (diagnostic și tratament la distanță).

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.