ANALIZE SECTORIALE

Best Global Brands: Apple şi Google au devansat Coca-Cola pentru prima dată în ultimii 13 ani

Topul „Best Global Brands” realizat de Interbrand , parte a grupului Omnicom, arată că pentru prima data în ultimii 13 ani Coca-Cola nu mai ocupă primul loc în clasamentul celor mai valoroase branduri, fiind devansată de Apple şi Google.

Sursă: businessweek.com
Sursă: businessweek.com

Astfel, primul în clasament este brandul Apple, cu o valoare în creştere cu 28% faţă de 2012, estimată la 98,3 miliarde de dolari, în timp ce poziția a doua este ocupată de Google, brandul fiind evaluat la 93,3 miliarde de dolari, cu 34% mai mult decât anul trecut.

Coca-Cola a coborât astfel pe locul trei, valoarea sa crescând doar cu 2% față de 2012, la 79,2 miliarde de dolari.

Primele 12 branduri în topul Best Global Brands din acest an sunt:

  1. Apple, 98,3 miliarde de dolari
  2. Google, 93,3 miliarde de dolari
  3. Coca-Cola, 79,2 miliarde de dolari
  4. IBM, 78,8 miliarde de dolari
  5. Microsoft, 59,54 miliarde de dolari
  6. General Electric, 46,9 miliarde de dolari
  7. McDonald’s, 42 miliarde de dolari
  8. Samsung, 39,6 miliarde de dolari
  9. Intel, 37,2 miliarde de dolari
  10. Toyota, 35,3 miliarde de dolari
  11. Mercedez-Benz, 31,9 miliarde de dolari
  12. BMW, 31,8 miliarde de dolari

„Mărci precum Apple, Google şi Samsung ne schimbă comportamentul: cum cumpărăm, cum comunicăm unii cu alţii, influenţând chiar şi dacă vorbim sau nu unii cu alţii. Au schimbat literalmente modul în care ne trăim vieţile”, a declarat Jez Frampton, directorul general al Interbrand, citat de NYT.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.