ANALIZE SECTORIALE, TUTORIALE, LIFE-STYLE & HOBBY, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

28 de predictii pentru Anul 2015 in Social Media Marketing de la profesionisti

SocialMedia_28Predictions2015SocialMediaExaminer.com a intervievat 28 de profesionisti in Social Media, obtinand tot atatea predictii privind tendintele in acest domeniu in anul care tocmai a inceput. Aici puteti citi cele 11 predictii pentru anul 2014, pentru a vedea in ce masura s-au indeplinit.

Cele 28 de mai jos se suprapun in unele aspecte, de pilda multi dintre experti vorbesc despre inevitabilul promovarii platite. Insa exista si viziuni diferite, unii vazand drept necesara integrarea promovarii social media, astfel incat nu se vor mai dezvolta specialisti in marketing doar intr-o retea (ex. Facebook), altii dimpotriva, valorizeaza in continuare ideea specializarii.

 

  1. Video-ul va deveni cea mai preferata modalitate de a genera continut – in 2015, video-ul va domina social media in ce priveste formatele de continutIn august 2014, Facebook a depasit Youtube in ce priveste vizualizarile video via desktop, conform comScore. Pe toate device-urile insa, Youtube isi pastreaza inca suprematia.

SocialMedia_2015_photo2

Si datele compilate de SocialBakers confirma trendul de crestere al continutului video de pe Facebook in 2014, acesta apropiindu-se deja de Youtube.

Pentru a beneficia de acest val al vizualizarilor video, recomandarile sunt: creeaza-ti propriile episoade video in mod regulat, furnizeaza continut de mai multe tipuri in functie de audienta vizata, implica potentialii si actualii consumatori.

 

  1. Informatia devine prea densa, ceea ce genereaza dificultati in accesare

Marketing-ul prin Social Media trebuie sa adreseze aceasta provocare, anume cresterea volumului de informatie vehiculat prin web – este de asteptat ca pana in 2020 acesta sa creasca +600%. Se vor observa urmatoarele tendinte:

– business-urile vor migra in afara Facebook. ‘Organic reach’ a scazut, deoarece Facebook este fortat sa coboare aceste rate, datorate volumului de postari in crestere. Variantele pentru promovarea prin Facebook vor deveni, din ce in ce mai mult, fie cheltuirea de bani pentru filme foarte atractive, fie cheltuirea pentru publicitate, sau o combinatie intre cele doua. Altfel, vor exista business-uri care vor prefera migrarea spre alte canale;

– noi formate de continut vor aparea, pe masura ce web-ul se va adapta si va putea capta noi realitati

– oamenii de marketing vor cauta intrarea pe noi filtre, cum ar fi Zite. Va fi important sa fi prezent pe acestea pentru a ajunge la publicul interesat

 

  1. SlideShare va fi „noul Youtube” pentru business-uri

SlideShare este extensia LinkedIn, asa cum Instagram este extensia Facebook. Continutul pentru business, prezentarile pentru profesionisti vor migra din LinkedIn catre Slideshare. In 2015, SlideShare va adauga capabilitati video catre intreaga sa auditenta. Daca ai un business B2B sau reprezinti clienti B2B, asigura-te ca SlideShare este pe radarul tau in acest an.

 

  1. Youtube va avea un declin, pe masura ce retelele sociale vor prefera video-uri gazduite de acestea

Facebook, Twitter si LinkedIn vor manifesta un tratament preferential pentru continutul video gazduit de platformele lor. Asadar, oamenii din marketing vor incarca din ce in ce mai mult video originale pe fiecare dintre aceste retele.

 

  1. Conversiile din Social Media vor deveni mai simple

Micro-conversiile din Social Media vor deveni o modalitate activa de a genera clienti si vanzari pentru un business in 2015. Daca pana acum business-urile se promoveaza in Social Media pentru a directiona trafic catre site-urile lor, iar de acolo sa genereze vanzarea finala – ceea ce reprezinta prea multi pasi – specialistii in domeniu anticipeaza ca vor aparea din ce in ce mai multe metode de actiune directa: poate fi o cumparare printr-un tweet, un click pe mobil, o inregistrare pe Facebook sau alte modalitati.

 

  1. Reclamele platite ar putea deveni de neevitat

In 2015, retelele sociale vor continua sa gaseasca modalitati de a impinge business-urile catre programele de advertising ale lor. Stim deja ca Facebook va limita propagarea postarilor cu tenta publicitara promovate organic incepand cu Ianuarie 2015, iar Twitter si Instagram iau in calcul acest gen de algoritmi. Asadar, daca in 2014 au mai existat modalitati de a evita reclamele platite atunci cand promovezi un serviciu sau un produs, acest spatiu de manevra va deveni din ce in ce mai restrans in 2015.

 

  1. Cautarile de locatii vor duce la expansiunea Google+

Cresterea Google+ prin intermediul „Google Local Search” va deveni un fenomen al anului 2015. Google a creat o infrastructura prin care business-urile pot aparea usor in search-urile Google. De indata ce au 5 review-uri, se vor afisa stele in mod corespunzator. Acest ‘star game’ se va extinde in anul curent: review-urile autentice vor urca, iar micile afaceri vor avea ocazia sa straluceasca.

SocialMedia_2015_photo3

 

  1. Inovarea tehnologica schimba Marketingul

Este dificil de spus cum va evolua Social Media ca urmare a modificarilor hardware si software. Pe componentele hardware, Oculus Rift si D-Wave’s Quantum Computer devin din ce in ce mai relevante ‘peste noapte’, facand engagement-ul mult mai prompt si mai realist.

 

  1. Decaderea modalitatilor vechi de comunicare

Anul 2014 a consemnat de multe ori o prapastie intre branduri si consumatori, datorata utilizarii defectuoase a mijloacelor Social Media. Anul acesta, brand-urile vor constientiza ca Social Media este o modalitate de construire a relatiei cu consumatorii si nu doar un mijloc de comunicare unidirectionala. Companiile si brandurile vor imbratisa conversatia cu utilizatorul, intr-un proces de umanizare a acestora.

 

      10. Focusul campaniilor se va muta pe Experienta

Pentru a castiga increderea si loialitatea consumatorilor „Millenial”, educati, informati, conectati global, nu vor mai fi suficiente campaniile oarbe, orientate pe termen scurt. Pentru a pastra clientii si utilizatorii pe termen lung, companiile trebuie sa furnizeze in mod repetat experiente relevante.

 

      11. Promovarea Media platita devine necesara

Afacerile mici trebuie sa devina mai educate, mai sofisticate in utilizarea instrumentelor de Social Media, in conditiile in care promovarea organica va avea efecte limitate. Din ce in ce mai multe business-uri nu doar colecteaza „like-uri”, ci isi construiesc o structura prin care sa furnizeze diferite tipuri de continut catre diferite segmente de utilizatori. Cea mai buna modalitate de a controla targetarea si segmentarea este prin media platita.

SocialMedia_2015_photo4

Sursa: Convertro

 

         12. Republicarea unui update va creste audienta

In conditiile in care paginile de Facebook au rate de audienta din ‘organic reach’ in scadere, daca pana acum cei care isi promoveaza business-urile sperau ca dintr-un singur update sa dea lovitura si sa obtina o felie cat mai mare de audienta, probabil acum vom vedea din ce in ce mai multe republicari, in speranta captarii de felii mai mici care sa se adune intr-un rezultat mai mare.

 

       13. Generarea de campanii independente de platforma

In ziua de astazi, utilizatorul si potentialul tau client se afla oriunde – pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Twitter, Youtube si celelalte canale – iar crearea unor campanii specifice pentru fiecare canal poate fi costisitoare. De aceea, se vor crea din ce in ce mai mult campanii pe platforme centralizate, iar de acolo vor fi distribuite prin aceste canale.

 

      14. Fanii vor dori interactiune personala

Anul acesta vom vedea o crestere a cererii de interactiuni personale intre detinatorul unei pagini si fani sau ‘follower’-i. Fanii de astazi vor sa cunoasca oamenii din spatele unui logo sau brand si vor sa stie cu cine se asociaza sau interactioneaza.

 

     15. Social Media va functiona nisat – in 2015 se intrevede o crestere a micilor grupuri, focusate pe interese sau teme specifice.

 

   16. Toate retelele sociale vor oferi vizibilitate contra cost – majoritatea retelelor vor copia modelul Facebook de a afisa informatii utilizatorilor, vor incepe filtrarea postarilor pe care prietenii tai le vor vedea. Daca vei dori sa promovezi continut catre un grup larg de utilizatori, va trebui asumat costul.

 

   17. Marketingul prin Social Media va presupune o abordare combinata

Nu vor mai fi oameni de marketing axati doar pe o singura retea, ei vor fi indepartati treptat. Social Media Integrat va deveni regula, caci daca un business se promoveaza doar printr-un canal, schimbarea regulilor acelui canal poate afecta semnificativ acea afacere.

 

   18. Continutul vizual va fi noua miza a jocului – anul acesta vom vedea din ce in ce mai mult continut vizual pe retelele sociale

 

   19. Cei implicati in promovare vor prelua controlul continutului – se vor extinde grupuri in jurul unor idei sau a unor business-uri: grupuri Facebook, LinkedIn, comunitati Google+ si altele. Hashtag-urile vor straluci in continuare pe Instagram si Twitter, in incercarea de a dezvolta teme si a construi comunitati in jurul acestora.

 

   20. Hashtag-urile vor construi comunitati colaborative – anul acesta va fi acela al comunitatilor colaborative, in sensul ca oamenii devin din ce in ce mai lejeri sa impartaseasca ceea ce fac si pe cine cunosc. Hashtag-ul leaga o conversatie in mai multe retele – Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook si Google+, iar o comunitate poate fi usor construita. Conversatiile in comunitati vor fi izvor de cercetare pentru business-urile care vor sa extraga informatiile utile referitoare la clientii actuali sau potentiali.

 

   21. Media platita devine norma – bugetarea promovarii prin media platita va fi obligatorie. Anul trecut, se observa cum Pinterest si Instagram au introdus reclama platita, iar acest fenomen se va extinde pe parcursul lui 2015.

 

   22. Marketingul vizual va exploda in SlideShare – modificarile recente din SlideShare, platforma detinuta de LinkedIn, o pot transforma in cea mai atractiva in anul 2015. LinkedIn nu mai este doar o modalitate de a colabora profesional, ci si-a gasit extensii catre bloguri si catre alte platforme de Social Media.

 

    23. Specialistii in Social Media vor deveni mai selectivi

Social Media este un domeniu din ce in ce mai competitiv si mai complex. Daca puteai fi expert in social media acum 3 ani, astazi este imposibil, iar specializarea este inevitabila. Nu poti fi in acelasi timp expert in Facebook, Twitter, Instagram si Pinterest, spune Emeric Ernoult (fondator AgoraPulse.com), cu toate ca unele din opiniile de mai sus sustine integrarea acestora.

 

    24. Cumpararea directa va deveni „Mainstream”

In 2015, Facebook si Twitter vor introduce butonul ‘BUY’ si vom vedea vanzari semnificative prin aceste platforme, este una dintre predictiile anului. Nu vom vorbi despre produse de sute de dolari, ci despre cele cu micro-plati.

 

    25. Specialistii in Social Media se rebranduiesc

Popularitatea cautarilor „content marketing” incepe sa prinda din urma „social media marketing”, asadar furnizorii de servicii de marketing isi vor extinde gama si isi vor repozitiona brandul pentru a capta si acest segment.

 

    26. Business-urile vor cauta sa detina „active digitale”

Business-urile vor deveni din nou preocupate in 2015 sa dezvolte si sa detina website-uri, blog-uri, comunitati. Social Media a oferit oportunitati de distribuire a continutului, insa controlul este destul de redus, mai ales cand se schimba regulile jocului. Pe retelele sociale, noi nu ‘detinem’ spatiul respectiv.

 

    27. Continutul video va crea experiente – deoarece video-ul este cel mai facil mod de a impartasi un moment, marketing-ul video va decola in 2015, in modalitati nemaivazute anterior. Video-ul este despre experiente, iar Google cu „Google Glass” si Facebook care tocmai a cumparat in 2014 compania de jocuri video 3D Oculus, doresc sa beneficieze de acest trend.

 

     28. Aplicatiile care pastreaza anonimitatea vor recastiga teren

In online-ul de astazi, Social Media presupune dezvaluirea numelui real al utilizatorului si a identitatii sale. Numai ca, o parte din utilizatorii internetului duc dorul continutului anonim. De aceea, se presupune ca aplicatiile care vor pastra acest caracter al utilizatorului vor avea de castigat in 2015.

 

Sursa celor 28 de predictii ale anului 2015 o puteti gasi aici

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.