TUTORIALE, Start-Up & Angels, Antreprenoriat, Start-Upuri

TECHIR – un brand de suflet ce imbina oportunitatea de business cu plus-valoarea adusa orasului natal

Techir_1Ideea Oanei Stan de a crea brandul Techir a venit din ambitia de a fructifica oportunitatea dezvoltarii unui business si a aduce, in acelasi timp, o plusvaloare orasului sau natal Techirghiol, de unde deriva chiar denumirea initiativei sale de afaceri.

Ca studenta a Facultatii de Administratie a Afacerilor din cadrul ASE, a fost inconjurata de studii de caz despre business, povesti de antreprenoriat si leadership, povesti de succes ale marilor corporatii sau alte start-upurilor. Altfel spus, Oana Stan era conectata la informatii de business, fapt ce a transformat-o intr-o adevarata cautatoare de idei de afaceri.

Totul a inceput in 2011, desigur in orasul Techirghiol, cand acesta a devenit membru al Asociatiei Oraselor Termale Istorice din Europa, alaturi de Vichy, Bath, Evian, Budapesta, Spa, Salsomaggiore Terme. „Curiozitatea m-a indemnat sa fac un mic research despre aceasta asociatie, in urma caruia am observat cum toate orasele membre aveau game cosmetice ce valorificau intr-un mod productiv resursele naturale pentru care erau faimoase”, povesteste Oana.

In acel moment a simtit ca este responsabilitatea ei sa ofere aceeasi poveste si orasului Techirghiol, „prin valorificarea resurselor neexploatate oferite de lac”. Spiritul antreprenorial si dorinta de a raspunde acestei oportunitati de business au dus la crearea brandului autohton TECHIR al carui avantaj competitiv este oferit de formula imbogatita cu apa salina si namol terapeutic din lacul Techirghiol.

„Desi Techir parea o idee buna de business, a trebuit sa conduc si un studiu de piata pentru a vedea daca exista cerere si loc pentru un astfel de brand pe piata romaneasca aglomerata de cosmetice. Astfel, pentru diploma de licenta am facut o analiza GAP intre asteptarile potentialilor clienti ai produselor Techir, cu 130 de intervievati”, afirma Oana Stan, Manager Techir.ro

Rezultatele studiului au aratat potentialul pe care produsele Techir il au si faptul ca romanii sunt deschisi sa cumpere produse romanesti cu ingrediente naturale autohtone. Pornind de la acest „insight”, Oana a creat conceptul Techir drept unul al unui brand romanesc cu productie locala ce valorifica resursele neexploatate intr-un mod benefic.

 

Dupa Masterul de la Londra, s-a intors in Romania pentru a dezvolta TechirTechir_2

In 2012, Oana a inceput un masterat in Marketing la Regent’s University London, unde a profitat de ocazia de a folosi businessul Techir drept studiu de caz pentru toate proiectele universitare. „Aceasta experienta m-a ajutat sa inteleg potentialul pe care Techir il are si la nivel international si am reusit sa imi creionez in minte viitoarele strategii de marketing international necesare pentru export.  Astfel,  marea mea satisfactie personala si profesionala este faptul ca pe etichetele cremelor Techir scrie ‘Fabricat in Romania’ „, continua antreprenoarea.

Tot in urma acestui studiu a stabilit foarte clar pietele de desfacere si segmentarea clientilor; de aceea, a ales sa lanseze pentru inceput trei produse complexe ce cu usurinta pot fi targetate pentru mai multe tipuri de clienti.

 

  • Crema antireumatica pentru masaj, este vedeta gamei si este dedicata persoanelor peste 40 de ani, predispuse durerilor la nivelul sistemului articular-muscular-osos.  Datorita proprietatilor produsului, oferite de ingredientele antiinflamatoare si antiseptice, o piata de desfacere importanta o reprezinta centrele balneare de recuperare si SPA-urile ce utilizeaza crema pentru masajele relaxante, terapeutice si antireumatice.

 

  • „Observand potentialul oferit de aceast segment de clienti, la jumatatea lui 2014 am dezvoltat si gama Terapie SPA de uleiuri pentru masaj, imbogatite cu minerale din lacul Techirghiol si uleiuri esentiale naturale. Tot in urma feedback-ului cerut de la clienti, am invatat ca aceasta crema antireumatica pentru masaj este folosita chiar si de cliente mai tinere, ele ne-au marturist ca folosesc crema antireumatica pentru a anticipa durerea cauzata de tocuri si mersul pe jos.”

 

  • Cremele de fata si de maini sunt adresate persoanelor peste 20 de ani, iar datorita compozitiei hidratante complexe, imbogatite cu apa salina si mineralizanta din lacul Techirghiol, sunt doua produse adresate  atat femeilor cat si barbatilor cu un ten normal/mixt. Hidratarea este ‘claim’-ul principal in industria cosmetica, deoarece orice tip de ten si piele are nevoie de o hidratare zilnica.

 

Techir_3„In laboratoarele cosmetice Salsomaggiore Terme din Italia am trimis mostre de apa si namol de Techirghiol, iar in baza buletinelor de analiza,  specialistii chimisti au dezvoltat pentru Techir 8 retete personalizate, atat pentru ingrijirea pielii corpului cat si a tenului. Acestea retete sunt inregistrate la OSIM si gata pentru a intra in linia de productie” ne spune Oana Stan, referitor la planurile de viitor ale Techir.

 

Lansarea gamei si produselor pe piata romaneasca a avut loc abia la inceputul lui 2014

A fost nevoie de trei ani, pentru ca sunt foarte multe elemente cheie si fonduri financiare necesare pentru demararea unei afaceri in productia cosmetica: de la testarea dermatologica si notificarea retetelor produselor pana la achizitionarea utilajelor si a materiei prime.

Astazi,  activitatile de productie si management se desfasoara in laboratorul inchiriat din Techirghiol, unde un chimist tanar si pasionat se ocupa de productia cremelor si alti doi angajati sunt responsabili cu procesele de dozare, ambalare, etichetare si depozitare.

„Eu, in calitate de administrator si brand manager, ma ocup de gestionarea si administrarea acestor procese de productie pe baza procedurilor de lucru si de restul activitatilor necesare pentru ca produsele Techir sa ajunga sa fie prezente si vizibile la nivel national – prin marketing, vanzare, distributie”.

La nivel local, Techir colaboreaza cu o mica firma de distributie si are parteneriate directe cu farmacii independente si magazine de profil. Pentru viitor, Oana Stan vrea sa incheie parteneriate cu firme de distributie care sa acopere aproape toate regiunile Romaniei, acesta intermediere asigurand prezenta in cat mai multe farmacii si magazin tip Plafar.

O alta directie de dezvoltare in paralel este cresterea magazinului online Techir.ro si largirea portofoliului de clienti din mediul online ce reprezinta un segment foarte important.

Un alt aspect in cresterea brandului autohton Techir, il reprezinta promovarea si participarea la cat mai multe targuri,Techir_4 evenimente si campanii, atat in online cat si offline. Oana fiind pasionata de marketing si branding, pune un foarte mare accent pe consolidarea brandului Techir prin promovarea din gura in gura si prin recomandare.

„Imi doresc ca potentialii clientii sa descopere in mod organic si cu drag produsele Techir, iar cu zambetul pe buze sa citeasca despre povestea din spate si sa intre in magazinul nostru online, vanzarea fiind generata de faptul ca si ei cred in potentialul acestui brand si in beneficiile oferite de apa salina si namolul sapropelic de Techirghiol pentru ingrijirea pielii.

Nominalizarea ca finalist in programul ‘Cel mai promitator brand romanesc’, a reprezentat pentru Techir o confirmare a faptului ca suntem pe drumul cel bun si astfel, voi continua sa fac ceea ce am facut si pana in acest punct” – Oana Stan.

 

Initial, Oana se vedea doar un om al ideilor creative, insa in calitate de antreprenor a invatat si importanta cifrelor, aceste laturi fiind interdependente. „O afacere in productie cosmetica presupune o investite destul de consistenta, insa cu o gestionare corecta si cu ajutorul unui  contabil profesionist am reusit dupa un an sa am un profit minim, veniturile acoperind cheltuielile necesare pentru productie” – ne spune tanara antreprenoare.

Politica sa de business este „pas cu pas”, deoarece ii place sa isi asume riscuri calculate si sa isi seteze obiective SMART. Nu urmareste un boom financiar pe termen scurt ci isi doreste o afacere ce se autosustine si care creste organic si sigur. „Pentru primul an de activitate cifra de afaceri se anunta una multumitoare, de circa 17.000 EUR, dorindu-mi pentru 2015 sa o dublez undeva la 33.000 EUR”, estimeaza detinatoarea Techir.

Dezvoltarea business-ului Techir depinde in acest moment de cresterea numarului de contracte de colaborare cu firme de distrubutie si retele farmaceutice nationale.

Cresterea sistematica a vanzarilor celor trei produse urmeaza sa conduca la un cash-flow necesar pentru investirea in dezvoltarea noilor produse si game Techir. Acest lucru va fi mult mai usor incepand cu finalul lui 2015, cand se va finaliza construirea propriului laborator cosmetic Techir si a liniei de productie automatizate cu finantare nerambursabila, prin fonduri europene. Cresterea capacitatii de productie si largirea portofoliului de produse sunt elemente cheie in dezvoltarea pe viitor a brandului Techir la nivel national, dar si international.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.