TUTORIALE, HR & DEZVOLTARE PERSONALA, Management, Leadership, Antreprenoriat, Start-Upuri

Patiseria Tineretului se pregateste sa incheie anul 2015 cu vanzari de 650.000 euro si profit de 100.000 euro. Povestea antreprenoriala a lui Cristi Chitu

PatiseriaTineretuluiDupa 3 incercari antreprenoriale esuate, la propunerea unui fost coleg de liceu, Cristi Chitu a cumparat in anul 2008 o franciza in domeniul panificatiei. Primul an a mers destul de bine, insa odata cu venirea crizei vanzarile au scazut considerabil. A incercat sa propuna proprietarilor francizei un alt model de dezvoltare, insa discutiile nu au avut succes, asa incat Cristi a decis sa deschida o patiserie cu productie proprie, in zona Tineretului din Bucuresti.

„Desi aveam un spatiu bun, nu aveam nici o reteta. Asa ca am apelat la retetele bunicii. In plus, pentru a fi in ton cu cerintele clientilor din prezent, m-am asociat cu un proprietar de patiserii din Bucuresti, care avea retete noi. Astfel, in anul 2012 am ‘pornit motoarele’ la Patiseria Tineretului. Denumirea a pornit, bineinteles, de la zona bucuresteana Tineretului.

Avand in vedere ca sunt tanar, viziunea mea a mers mai departe de atat. Imi doream, si imi doresc si acum, sa ajut tinerii din generatia mea sa isi gaseasca un loc de munca mai usor, unde respectul reciproc si corectitudinea sa fie piatra de temelie”, ne spune antreprenorul.

Lucrurile au mers din nou bine, in prima perioada, insa alte tipuri de provocari au aparut pe parcurs. In anul 2013, Patiseria Tineretului numara 7 locatii, deschise impreuna cu alti parteneri si investitori. „Eram foarte entuziasmat si as fi mutat muntii din loc, insa lipsa de experienta si-a spus cuvantul” – isi aminteste Cristi. Era depasit din punct de vedere logistic si al resurselor umane, avea doar o contabila si angajatii de baza de la patiserii. El si colegul sau din liceu, cu care deschisese prima locatie in 2008, alergau de dimineata pana noaptea, ceea ce s-a dovedit a fi insuficient pentru a detine controlul operational si logistic in toate patiseriile, care erau situate in colturi opuse ale capitalei. 5 dintre locatii s-au dovedit a fi neprofitabile, vadul comercial nefiind unul propice.

CristiChituTot ce produceam in doua locatii investeam in celelalte patiserii si nu faceam decat sa rostogolesc datoriile acumulate.”, ne spune mai departe tanarul antreprenor despre mersul business-ului sau in 2013. Atunci nu lua in calcul concurenta, puterea de cumparare a clientilor, marimea vitrinei de prezentare a produselor si alti factori, ci totul era instinctiv. Aceste deficiente l-au costat foarte mult, asa incat in ianuarie 2014 a decis sa renunte la 5 patiserii.

M-am confruntat cu un conflict interior pe care il voi tine minte toata viata. Trebuia sa concediez oameni. Unde era dorinta mea de creare de locuri de munca si de contributie activa pe piata muncii? Unde era dorinta mea de stimulare creativa a tinerilor? Cu toate acestea am privit partea plina a paharului si optimistul din mine a castigat. Am reusit sa trec peste acest moment de cumpana.”

A relocat productia in cele doua magazine ramase si a mentinut angajatii pana cand o parte din acestia si-au gasit un loc de munca. A beneficiat de sprijinul, atat financiar cat si moral, al prietenilor si al partenerilor.

„Dupa constientizarea si asumarea greselilor facute, am reusit, in noiembrie 2014, respectiv martie 2015, sa mai deschid 2 patiserii. De data aceasta toate sunt profitabile. Numar 32 de angajati si imi doresc sa dezvolt afacerea,  de data aceasta, pe baze solide.” – Cristi Chitu, Patiseria Tineretului

PatiseriaTineretului_photoTanarul antreprenor simte presiunea concurentei, atat cea neloiala, cat si cea a competitorilor bine pozitionati in piata. Patiseria Tineretului promoveaza produsele fara aditivi, materia prima fiind achizitionata de la producatori romani – marul, dovleacul, branza si celelalte ingrediente. Patiseria Tineretului nu lucreaza cu produse congelate, totul este pregatit la mana, cat se poate de proaspat. Fiecare punct de vanzare beneficiaza de productie proprie.

Resursele umane raman principala provocare pe termen lung in acest tip de afacere. Cristi spune ca gaseste greu oameni care sa lucreze in domeniu. Faptul ca modelul sau de business nu prevede o unitate centrala care sa livreze marfa congelata catre locatii, conduce la asumarea unei responsabilitati suplimentare de catre toti angajatii, caci intreaga productie si gestiune a stocurilor se face la locatiile respective.

” Eroarea umana isi spune cuvantul, iar standardizarea produselor este tot mai greu de realizat. Cu toate acestea, nu vreau sa schimb acest procedeu, deoarece coeziunea dintre angajati produce o valoare adaugata mai mare atat produselor cat si afacerii. Intotdeauna am urmarit sa stimulez oamenii pentru a da tot ce au mai bun din ei, sa fie o echipa. Doar prin parteneriat putem creste. Ii penalizez cand gresesc dar ii si stimulez cand au rezultate.”

 

Se pregateste sa incheie 2015 cu 650.000 euro vanzari si 100.000 euro profit

PatiseriaTineretului_fotoAnul trecut, reteaua Patiseria Tineretului a inregistrat o cifra de afaceri de 240.000 euro si un profit de 40.000 euro, iar pentru 2015 este preconizat un volum al vanzarilor de 650.000 euro si un profit de 100.000 euro.

„Peste trei ani, estimez ca voi ajunge la 11 locatii si o cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro.”

www.patiseria-tineretului.ro

Facebook Patiseria Tineretului

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.