TUTORIALE, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Marketing-ul Vizual, cel mai puternic trend in dezvoltarea unui brand

visual-content-marketingStudiile internationale arata ca societatea de astazi este mult mai receptiva la informatiile vizuale, dinamice,ce transmit direct ideea, emotia brand-ului, spre deosebire de un bloc de text neatractiv. Marketing-ul vizual devine, astfel, solutia optima pentru brand-urile care isi doresc sa ramana in memoria clientilor.

Cele mai recente cercetari internationale de marketing arata faptul ca informatiile vizuale sunt procesate de 60.000 de ori mai repede de catre consumatori, fata de textele simple, astfel ca doar 20% se axeaza pe text, in timp ce 80% din consumatori sunt atenti la materialele vizuale.

In baza acestei realitati, specialistii au ajuns la concluzia ca marketing-ul vizual a devenit solutia ideala pentru brand-urile ce isi doresc sa ramana in memoria clientilor, dupa cum subliniaza si compania de comunicare integrata, Creative Ideas.

 

Text + Foto = Super brand

Aceasta pare sa fie, in zilele noastre formula „magica” pentru crearea unui brand, ba mai mult, pentru intiparirea acestuia in mintea consumatoului. Cercetatorii au demonstrat faptul ca societatea de astazi este mult mai receptiva la informatiile vizuale, acestea fiind dinamice si au forta de a transmite direct ideea, emotia brand-ului, spre deosebire de un text, care poate fi de multe ori absolut neatractiv.

 

Daca ar fi sa incercam o definitie a marketingului vizual, concis, aceasta ar suna cam asa: marketing-ul vizual este mijlocul de actiune perfect optimizat pentru fiecare brand in parte, deoarece informatiile ce se doresc a fi promovate sunt „imbracate” intr-o forma mult mai atractiva din punct de vedere vizual, transmitand direct cititorilor mesajul cheie, descris ulterior in text.

 

Puterea vizualului

Omul modern este axat 20% pe text si 80% pe materialele vizuale. Articolele vizuale inregistreaza peste 94% de accesari, spre deosebire de articolele traditionale, sustin specialistii in marketing din toata lumea. Asa se face ca brand-urile preferate ale oamenilor au o activitate constanta pe toate platformele online, caracterizata de un marketing vizual puternic.

 

Mesajul vizual

 

O campanie de marketing de succes reuseste sa atraga atentia consumatorilor si sa-i fidelizeze pe cei care deja au ales brand-ul respectiv. Insa, la intrebarea ce conteaza cel mai mult pentru ei, mesajul sau vizualul, se pare ca a fost gasit raspunsul, si anume vizualul.

 

Consumatorii isi bazeaza alegerea in special pe factorul vizual, amintindu-si campaniile si mesajele transmise intr-un mod cat mai direct si, totodata, atractiv, potrivit studiilor. In acest context, aproape ca nu isi mai are rost intrebarea de ce marketing vizual. Mai oportuna este intrebarea care sunt concret beneficiile marketingului vizual?

 

Alegerea strategiei de marketing vizual pentru un brand ofera numeroase beneficii, sustin specialistii in marketing, printre care:

 

  • Economisirea timpului – Este foarte adevarat faptul ca o poza valoreaza cat 1.000 de cuvinte.
  • Exprimarea clara a ideii – Oamenii folosesc imaginile pentru a arata ce isi doresc, ce au, ce le place, prin urmare faptul ca o persoana impartaseste imaginea unui brand este considerata a fi, implicit, identificarea personalitatii omului cu brand-ul respectiv.
  • Captarea atentiei – Informatiile asalteaza zilnic oamenii, iar vizualul reprezinta, intr-un mod unic, pauzele acestora din avalansa de informatii primite.
  • Viralizare – In general, oamenii tind sa raspandeasca mai departe imagini, video, in detrimentul unui text neatractiv.
  • Engagement – Oamenii nu mai au rabdare sa citeasca toata informatia, insa un vizual forte bine construit poate transmite de pana la 100 ori mai bine informatia unui text simplu.

 

 

In primul rand, marketing-ul vizual aduce un plus de valoare, prin care fiecare brand se diferentiaza de restul ce activeaza pe aceeasi piata. Content-ul, calitatea informatiilor transmise, canalele de comunicare si, mai ales, unicitatea materialului vizual creat sunt principalele elemente cheie ce definesc, astazi, un brand de succes.

 

Vizualul faciliteaza comunicarea informatiilor, astfel pot fi transmise mai multe idei, printr-o imagine ce sintetizeaza chintesenta mesajului.

 

Marketing-ul vizual ofera numeroase oportunitati pentru branduri, insa pentru a putea beneficia 100% de acestea, strategia de marketing vizual trebuie construita in functie de actuala pozitia actuala a brand-ului.

 

 

Tips & tricks pentru un brand ce doreste o doza sigura de marketing vizual:

 

  • Includerea unor imagini relevante pe website;
  • Optimizarea continutului pe retelele de socializare;
  • Comunicarea informatiilor prin vizual sau imagini reprezentative;
  • Crearea de conturi pe cele mai folosite retele de socializare.

 

Activitati strategice

 

Intrucat dezvoltarea unei strategii de marketing vizual inseamna si cresterea vanzarilor, specialistii Creative Ideas propun solutii personalizatepentru a construi o strategie de marketing bazata pe continut de succes pentru brand, prin realizarea de mesaje vizuale targetate publicului tinta si stimularea tranzitiei din online in offline.

 

Canale:

  • Comunicarea cu presa – Mentinerea si consolidarea pozitiei brandului va fi asigurata prin comunicarea constanta cu presa print, online si cu bloggerii influenti si relevanti pentru business.

 

  • Newsletter – Cel mai important lucru ce trebuie obtinut atunci cand cineva deschide mesajul este sa fie determinat sa il citeasca. Principalul obiectiv al newsletter-ului este de a informa publicul, insa informatia este memorata si raspandita odata ce acesta este „imbracat” intr-o forma placuta, continand elemente prin care cititorul se poate identifica usor.

 

  • Website si Blog – Un website cu pagini statice este esential pentru orice website de prezentare, insa un website ce functioneaza pe instrumentele unui blog atrage mult mai mult atentia. Mai mult decat atat, pentru ca acesta sa intre in atentia cititorilor, este necesara includerea materialelor vizuale ce inglobeaza ideile textului. Cititorii care se identifica in vizualurile unui website sau blog au de 100 de ori mai mare intentia de a share-ui informatia si vizualul regasit.

 

  • Social MediaConsumul cel mai mare de vizual este regasit la nivelul retelelor sociale, precum Facebook, Twitter, Youtube, Tumblr, Pinterest, Instagram etc. Viteza de share-uire a pozelor si video-urilor ce insotesc un text este de 60.000 de ori mai mare fata de un text simplu.

 

  • Lobby pe Forumuri – Forumurile sunt principala sursa de documentare atunci cand consumatorii doresc sa afle informatii despre brand. Comunicarea pe forumuri este atent monitorizata, raspunsurile aduse au rol informativ si nu promotional, iar atasarea unui vizual va creste valoarea informatiilor prezentate.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.