Toate maşinile noi din UE, testate, începând de azi, în condiţii reale de trafic pentru emisiile de noxe – un efect Dieselgate

21 septembrie 2017 08:30

Începând cu 1 septembrie 2017,  Comisia Europeană a decis că, toate noile modele de autovehicule vor fi testate, nu doar în laborator, ci şi în trafic, în condiţii reale de conducere pentru a se vedea care sunt întradevăr noxele emise de acestea.

Potrivit Comisiei, emisiile de NOx şi de particule, care sunt o cauză majoră a poluării atmosferice, vor fi măsurate mai fiabil în condiţii reale de conducere (testul RDE). Acest test va completa o procedură nouă, mai realistă de laborator (testul WLTP) pentru toate emisiile, inclusiv de CO2 şi legată de consumul de combustibil, precum şi de NOx şi de alţi poluanţi atmosferici.

Obligatorii din septembrie şi introduse treptat în următorii doi ani, ambele tipuri de teste devin obligatorii începând din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule şi vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.

O trecere rapidă la autovehicule cu emisii zero este în interesul tuturor, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică şi mediu aflate în joc. Dar, pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viaţa noastră şi trebuie să căpătăm iar încredere în această tehnologie.

De aceea existenţa unor teste noi şi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esenţială. Iar pentru autovehiculele aflate deja în uz, statele membre trebuie să îşi respecte angajamentele, să pună în practică legislaţia şi să adopte măsuri suplimentare, împreună cu toate părţile interesate, pentru a reduce emisiile flotei existente”, spune Comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu