Studiu ASE: România, în coada clasamentului la comerțul online din Uniunea Europeană

17 mai 2018 08:00

Potrivit studiului „Evaluarea impactului e-commerce asupra consumatorului, economiei şi societăţii”, prezentat luni de ASE, ponderea e-commerce în PIB şi în totalul retailului poziţionează România pe ultimul loc european, în top clasându-se Marea Britanie, Suedia şi Danemarca, informeaza Ziarul Financiar.

„Cumpărăm timp, comandând online, folosim tehnologie şi plătim încredere. Probabil tocmai din neîncredere stăm rău poziţionaţi ca ţară, neîncrederea aceasta remarcându-se la toţi consumatorii pe toate palierele”, a declarat Eduard Dinu, profesor doctor la Facultatea de Studii Economice.

În 2017, în România au fost 7,36 de milioane de cumpărători online, care au făcut în medie 8,7 achiziţii per cumpărător. Rezultatele studiului arată că sectorul comerţului online are un impact pozitiv asupra bugetului de stat, este favorabil afacerilor mici, contribuie la dezvoltarea durabilă a societăţii, creşterea productivităţii muncii, dar au dus şi la schimbarea modelului de afaceri al firmelor de curierat, inclusiv derularea de investiţii importante pentru asigurarea profitabilităţii afacerilor.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu