Piaţă de colectare a creanţelor a înregistrat o creştere de 45% în 2016 faţă de anul precedent

29 mai 2017 08:20

Valoarea creanţelor gestionate de companiile româneşti în piaţă internă a crescut cu 45% în 2016 faţă de anul precedent, arată un studiu elaborat de Asociaţia de Management al Creanţelor Comerciale – AMCC în colaborare cu Ensight Management Consulting, informeaza Mediafax.

În ceea ce priveşte volumul de creanţe externalizate în România, tendința de creştere s-a menţinut şi în 2016. Faţă de 2015, numărul de cazuri externalizate a crescut moderat, cu doar 2%.

Creanţele externalizate garantate în 2016 au reprezentat 2,5% (2,6 milioane de euro) din totalul creanţelor bancare B2C (persoane fizice) domestice externalizate din punct de vedere al valorii, în timp ce creanţele garantate achiziţionate reprezintă sub 1% (0.89% sau 1,2 milioane de euro) din totalul creanţelor bancare domestice achiziţionate.

Sectorul telecomunicaţiilor a fost unul dintre cele mai active sectoare, numărul de cazuri reprezentând 68% din numărul total de cazuri de creanţe domestice externalizate.

Valoarea creanţelor domestice B2C (persoane fizice) colectate în 2016 a crescut cu 2o% comparativ cu 2015, deoarece creanţele externalizate B2C au înregistrat o creştere de 31% din punct de vedere al valorii recuperate. Un factor important care a influenţat această creştere este legat de recentă îmbunătăţire a mediului economic din România.

Creanţele de tip B2B (persoane juridice) colectate în 2016 au ajuns la valoarea de circa 93,6 milioane de euro pentru piaţă românească, reprezentând aproximativ 84,500 cazuri.

Creanţele externalizate sau achiziţionate garantate au reprezentat în 2016, 18% (18,9 milioane euro) din valoarea totală a creanţelor bancare externalizate B2B (persoane juridice) în România.

Cel mai important sector pentru segmentul creanţelor domestice externalizate de tip B2B (persoane juridice), din punct de vedere al numărului de cazuri, este sectorul telecom, care reprezintă 44% din numărul total. Celelalte sectoare (farmaceutic, construcţii, agricultură, FMCG, etc.) au înregistrat un număr mare de cazuri (50%) din totalul cazurilor.

Veniturile din colectarea de creanţe au crescut cu 39% în 2016 faţă de 2015, datorită creşterilor veniturilor pe toate segmentele de activitate, respectiv colectarea creanţelor de la persoane fizice (B2C) înregistrând o creştere de 6%, colectarea creanţelor de la persoane juridice (B2B) o creştere de 197%, iar segmentul creanţelor achiziţionate o creştere de 43%.

Aşteptările privind anul 2017 sunt mai degrabă prudente în ceea ce priveşte colectarea creanţelor datorită noilor reglementări din piaţă. Atât companiile de management al creanţelor cât şi debitorii vor avea nevoie de timp să se adapteze la schimbările din piaţă. În ciuda acestor rezerve, majoritatea membrilor asociaţiei sunt de părere că procentul de îndatorare al populaţiei va creşte uşor în următoarele 6 luni datorită creditelor accesible tuturor, dar numărul de persoane cu dificultăţi de plata va rămâne constant.

“Piaţă de colectare a creanţelor din România este în continuare dinamică şi competitivă. Companiile de management al creanţelor rămân concentrate pe furnizarea de soluţii debitorilor, atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice, având că prioritate rezolvarea pe cale amiabilă.” a declarat Georg Kovacs, Preşedintele AMCC.

Cele 15 companii membre AMCC reprezintă aproximativ 80% din totalul pieţei de colectare a creanţelor (servicii de colectare a creanţelor şi achiziţii de portofolii de creanţe) şi 90% din piaţă de servicii de colectare a creanţelor.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu