Lilium – un start-up al mașinilor zburătoare – a ridicat o finanțare de 90 milioane de dolari

9 octombrie 2017 08:10

Pe măsură ce interesul pentru mașinile zburătoare continuă să crească, una dintre cele mai proeminente companii care au început să lucreze la această tehnologie a câștigat un nou sponsor, informează the New York Times.

Lilium Aviation, o companie germană care a susținut un zbor de încercare al avionului Eagle, un avion turboreactor electric, de două locuri, la baza sa din München anul acesta, a anunțat de curând că a strâns 90 de milioane de dolari într-o nouă rundă de finanțare.

Investiția a fost condusă de Tencent Holdings, gigantul chinez al internetului. Alți investitori în rundă au inclus LGT, vehiculul de investiții al familiei regale din Lichtenstein; Atomico, firma de risc condusă de un fondator al Skype, Niklas Zennstrom; și Obvious Ventures, firma de investiții co-fondată de co-fondatorul Twitter, Evan Williams. Dl. Zennstrom a investit anterior în companie.

Lilium se numără printre mai multe companii care încearcă să introducă o eră a mașinilor zburatoare de tip Jetsons, inclusiv cele susținute de co-fondatorul Google, Larry Page, Uber și Airbus. Dar compania de doi ani încearcă să iasă în evidență concentrându-se pe un jet electric – spre deosebire de alte modele care funcționează în mod eficient mai mult ca hovercraft-urile.

Designul, realizat de către cei patru absolvenți ai Universității Tehnice din München, care au fondat Lilium, este menit să fie mai eficient din punct de vedere energetic decât modelele concurenților. Așa cum start-up-ul a demonstrat cu lansarea Eagle în aprilie, vehiculul lui Lilium este proiectat să decoleze și să aterizeze vertical, ca un elicopter.

Lilium lucrează, de asemenea, la o versiune mai mare, cu cinci locuri, a ceea ce se numește „taxi aerian”, care poate călători cu pasageri sau mărfuri până la 300 kilometri sau 186 de mile și atinge o viteză maximă de 300 kilometri pe oră.

„Avem orașe foarte congestionate, unde putem face lucruri pentru a îmbunătăți situația”, a spus Remo Gerber, directorul comercial al lui Lilium. El și colegii săi își imaginează o flotă de taxiuri de zbor prin orașele aglomerate, odată ce vehiculele sunt create și aprobate de diferitele autorități de reglementare, desigur.

„Încercăm să ne mișcăm de la un vehicul de transport de nișă la unul de transport în masă”, a adăugat el.

Asta are un apel evident la Tencent: Imperiul său de comerț electronic ar putea beneficia de transformarea în realitate a unui astfel de transport aerian.

„Din regiunile subdezvoltate – cu o infrastructură rutieră slabă – până în lumea dezvoltată, cu congestionare și extindere a traficului, apar noi posibilități atunci când zborul zilnic convenabil devine o opțiune pentru noi toți”, a declarat David Wallerstein, ofițer șef de explorare al Tencent.

Infuzia de numerar de la Tencent și de la alți investitori va contribui la accelerarea acestei activități și va permite Lilium să se extindă dincolo de echipa sa de aproximativ 70 de angajați, a spus Gerber.

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu