Japonia cere tuturor companiilor auto să demonstreze că motoarele diesel respectă standardele

30 septembrie 2015 10:34

Japonia a cerut tuturor companiilor auto locale şi din întreaga lume să demonstreze că motoarele diesel comercializate pe teritoriul nipon respectă standardele privind emisiile, în contextul în care, potrivit unor studii, în afară de Volkswagen, nici Renault, Volvo şi Hyundai nu ar respecta normele, conform Mediafax.

Comertul-auto-a-stagnat-in-2013--Cum-au-evoluat-serviciile-din-acest-sectorOrdinul se adresează în primul rând producătorilor locali – Toyota, Nissan, Mazda şi Mitsubishi -, dar şi grupului Volkswagen şi tuturor companiilor auto europene, asiatice şi americane care vând maşini cu propulsie diesel în Japonia.

Potrivit agenţiei Bloomberg, ministrul nipon al Transporturilor a îndemnat companiile auto să furnizeze răspunsuri până la sfârşitul acestei săptămâni.

Investigaţii similare au fost lansate şi în alte ţări, inclusiv în Marea Britanie, Franţa şi Coreea de Sud, notează cotidianul italian La Repubblica.

În contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen, teste realizate de Consiliul Internaţional pentru un Transport Curat (ICCT) au relevat că maşini produse de Volvo, Renault şi Hyundai riscă să nu treacă testele privind emisiile, scrie The Telegraph. Conform studiului, Volvo, Renault şi Hyundai nu întrunesc limitele testelor de laborator existente acum în Uniunea Europeană. Rezultatele privind emisiile arată că Volvo ar depăşi normele de 14,6 ori, Renault de 8,8 ori, iar Hyundai de 6,9 ori.

Cele trei companii susţin că respectă normele privind poluarea.

Acţiunile BMW au scăzut cu până la 9% după ce o revistă germană a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea.

Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marţi noul director general al grupului german, Matthias Muller.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii.

După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania şi Franţa au cerut marţi ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.

Volkswagen a anunţat că intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde. Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor şi pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vândute în Germania, anunţă Ministerul german al Transporturilor.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu