Învățăturile lui Cătălin Drulă către Darius Vîlcov, coordonator al proiectelor de infrastructură

3 aprilie 2018 08:00

Autor: Victor Bratu – Cursdeguvernare.ro

Deputatul USR Cătălin Drulă (foto), fost consilier pe probleme de infrastructură al fostului premier Dacian Cioloș, a anunțat luni, pe Facebook, că Darius Vâlcov organizează mai nou întâlniri depre autostrăzi la Palatul Victoria, fiind noul ”coordonator al infrastructurii de la Guvern”.

Cătălin Drulă revine marți asupra subiectului, asumându-și public misiunea de a-l informa pe Darius Vîlcov, consilier al premierului Dăncilă, ”despre situația reală a proiectelor de infrastructură”, care, ”evident, nu e la fel de roz ca în poveștile directorului Ștefan Ioniță de la drumuri care îi cam duce de nas pe pesediști”.

Postarea lui Cătălin Drulă:

Episodul de azi: Drumul Expres Craiova-Pitești.

(Doamna Olguța Vasilescu, e interesant și pentru dvs.!)

Domnule Vâlcov, încep cu concluzia: pentru jumătate din drumul expres, adică de la Slatina dvs. natală la Pitești, urmează inevitabil anularea licitației. Directorul Ioniță o mai ține în viață artificial, prin tertipuri, doar ca să nu iasă scandal la PSD.

Și acum, varianta lungă, în care începem cu un pic de istorie a acestui proiect.

În 2008 a fost gata studiul de fezabilitate și pus la sertar. Motivul: nu erau bani. Deși erau (România a lăsat miliarde de € fonduri europene necheltuite).

În 2013 a venit dl. Narcis Neaga (care a fost recent numit în CA al CNAIR, pe atunci director în companie) cu măreața idee a concesiunilor de autostrăzi. Printre ele – și Craiova-Pitești care urma să fie ori drum expres, ori autostradă. Suna bine, dar era tot un caz de povești nemuritoare spuse la partid și românilor.

Concesiune fără să ai venituri mai mari de 50% din taxa de autostradă nu prea merge. Pentru că ar intra tot costul din punct de vedere contabil pe buget și am depăși rău deficitul (se zice că vă pricepeți cu cifrele, deci înțelegeți cum vine asta). Și cum nu era nicio șansă să aibă astfel de venituri, concesiunile dlui. Neaga erau moarte din start. Din păcate, asta a însemnat 3 ani de amânări pentru că nimeni n-avea curajul politic să admită că scroafa e moartă-n coteț.

Abia în 2016, sub tehnocrați, se anulează în sfârșit procedura de achiziție pentru concesiune și se lansează o licitație pentru actualizarea documentației din 2008 (deja expirată – doar un detaliu: pe traseul din 2008 acum s-a construit o fabrică) la standard de autostradă în loc de drum expres, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție. Dacă ai Proiect Tehnic, poți face licitație pentru constructor știind exact ce are de executat, fără să mai ai necunoscute.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu