În interiorul Amazon Go, un magazin al viitorului

12 februarie 2018 08:07

Tehnologia din cadrul noului magazin Amazon, care s-a deschis în centrul orașului Seattle, permite o experiență de cumpărături unică – fără cozi la casele de marcat.

SEATTLE – Primul indiciu că există ceva neobișnuit în legătură cu magazinul viitorului al Amazon este evident chiar de la ușa din față, conform The New York Times.

Se simte ca și cum ați intra într-o stație de metrou. Un șir de porți păzesc intrarea în magazin, cunoscut sub numele de Amazon Go, permițând accesul persoanelor numai pe baza aplicației smartphone a magazinului.

Înăuntru este o mini-piață de 167 de metri pătrați, ticsită cu rafturi de mâncare pe care le puteți găsi într-o mulțime de alte magazine – sucuri, cartofi, ketchup. De asemenea, are unele produse alimentare de obicei găsite la Whole Foods, lanțul de supermarketuri pe care îl deține Amazon.

Dar tehnologia care este de asemenea înăuntru, mai ales ascunsă vederii, permite o experiență de cumpărături unică. Nu există casiere sau case de marcat. Cumpărătorii părăsesc magazinul prin aceleași porți, fără a se mai opri să scoată  cardul de credit. Contul lor Amazon este debitat automat pentru produsele pe care le scot pe ușă.

Recent, magazinul s-a deschis publicului pentru prima dată. Gianna Puerini, directorul executiv al Amazon Go, a oferit tururi la magazin, în centrul orașului Seattle. Aceasta este o privire asupra a ceea ce cumpărătorii vor vedea și ei.

Nu există coșuri de cumpărături sau coșuri în interiorul Amazon Go. Din moment ce procesul de plată este automatizat, care ar fi rostul lor oricum? În schimb, clienții își pun articolele cumpărate direct în geanta de cumpărături cu care vor ieși.

De fiecare dată când clienții iau un articol de pe un raft, Amazon spune că produsul este pus automat în coșul de cumpărături al contului lor online. Dacă clienții pun articolul înapoi pe raft, Amazon îl înlătură din coșul lor virtual.

Singurul semn al tehnologiei care face ca acest lucru posibil se află deasupra rafturilor magazinului – rețele de camere mici, sute, în magazin. Amazon nu va spune prea multe despre modul în care funcționează sistemul, altceva decât că implică o viziune computerizată sofisticată și un software de învățare automatizată.

În traducere: Tehnologia Amazon poate vedea și identifica fiecare articol din magazin, fără a atașa un cip special la fiecare cutie de supă sau pungă de amestecuri de condimente.

În Statele Unite au existat peste 3,5 milioane de casieri în 2016 – iar unele dintre slujbele lor ar putea fi în pericol dacă tehnologia din spatele Amazon Go se va răspândi în cele din urmă. Pentru moment, Amazon spune că tehnologia sa schimbă pur și simplu rolul angajaților – în același mod în care descrie impactul automatizării asupra lucrătorilor din depozit.

„Tocmai am pus asociați pe diferite tipuri de sarcini unde credem că ar contribui la experiența clienților”, a spus doamna Puerini.

Aceste sarcini includ repopularea rafturilor și ajutatul clienților să depășească toate problemele tehnice. Angajații magazinului sunt gata să-i ajute pe clienți să găsească obiecte și există o bucătărie alături cu bucătari care pregătesc  mâncare de vânzare în magazin. Deoarece nu există casieri, un angajat se află în secția de vinuri și bere a magazinului, verificând cărțile de identitate înainte ca clienții să poată lua alcool de pe rafturi.

Majoritatea oamenilor care petrec orice moment într-un supermarket înțeleg cât de agitat poate fi procesul de plată, cu cozi lungi pentru casieri și clienți care se luptă cu chioșcurile de auto-checkout.

La Amazon Go, plata produselor la ieșire seamănă – nu există altă modalitate de a spune – cu furtul. Abia la câteva minute după ieșirea din magazin, când Amazon trimite o chitanță electronică pentru cumpărături, dispare sentimentul.

De fapt, nu este ușor să furi la Amazon Go. Cu permisiunea Amazon, am încercat să păcălesc sistemul de camere al magazinului prin împachetarea unei pungi de cumpărături în jurul unui pachet de 4,35 dolari de 4 cutii de suc de vanilie în timp ce era încă pe un raft, băgându-l sub braț și plecând din magazin. Amazon m-a taxat pentru acest produs.

O mare întrebare fără răspuns este unde intenționează Amazon să ducă această tehnologie. Nu va spune dacă intenționează să deschidă mai multe magazine Amazon Go sau să lase acest concept ca o noutate unică. O posibilitate mai interesantă este că ar putea folosi tehnologia în magazinele Whole Foods, deși doamna Puerini a spus că Amazon nu are „nicio intenție” să o facă.

Există chiar speculații cu privire la faptul că Amazon ar putea vinde sistemul la alți comercianți cu amănuntul, la fel cum își vinde serviciile de cloud computing către alte companii.

Deocamdată, vizitatorii Amazon Go ar trebuie să fie atenți la cât cumpără: fără o casă de marcat care să-i privească fix în față la achitare, este ușor să cheltuiască prea mult.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu