Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook conduc topul celor mai valoroase 100 de branduri

14 iunie 2017 08:20

Giganţii din tehnologie Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook ocupă primele cinci poziţii în Topul BrandZTM 2017 al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial, realizat de către WPP şi Kantar Millward Brown, conform Mediafax.

Google, Apple şi Microsoft îşi păstrează primele trei poziţii, crescându-şi valoarea cu +7% până la 245,6 miliarde dolai, +3% până la 234,7 miliarde dolari, respectiv +18% până la 143,2 miliarde dolari în ultimul an, în timp ce Facebook, ocupantul locului 5, creşte cu +27%, ajungând la valoarea de 129,8 miliarde dolari. Valoarea cumulată a primelor 5 branduri din Top 100 BrandZ reprezintă 25% din valoarea totală a celor 100 de mărci din clasament, ceea ce confirmă poziţia lor dominantă în cadrul contextului actual de business.

Amazon înregistrează cea mai mare creştere în valoare nominală dintre brandurile din Top 100, ajungând printr-un plus de 40,3 miliarde dolari (+41%) la o valoare de 139,3 miliarde dolari, care îi asigură locul 4 in clasament. Gigantul din retail a continuat să se concentreze asupra ecosistemului său tehnologic construit pentru a răspunde unei varietăţi de nevoi ale consumatorilor, cum ar fi cele de cumpărare online, livrare rapidă şi entertainment, şi a introdus noi servicii bazate pe inteligenţă artificială cum ar fi livrarea alimentelor şi Asistentul Personal Inteligent Alexa.

De remarcat este intrarea în top 10 a mărcii chineze Tencent (locul 8, cu o valoare de 108,3 miliarde dolari), în urma unei creşteri de +27% – a cărei platformă de socializare WeChat devine din ce în ce mai utilizată. Adidas este brandul cu cea mai mare creştere procentuală (+58%, 8,3 miliarde dolari), urmat de brandul chinez de alcool premium Moutai (+48%, 17 miliarde dolari).

BrandZ este un studiu de evaluare a brandurilor care combină opțiunile a peste trei milioane de consumatori din întreaga lume cu analiza performanţei financiare şi de business a companiilor.

În acest an, valoarea cumulată a brandurilor din Top 100 a crescut cu +8%, comparativ cu creşterea de +3% obţinută în 2016, iar numărul mărcilor care valorează mai mult de $100 miliarde a crescut de la şase la nouă. Valoarea totală a mărcilor din clasament a crescut cu +152% din 2006 (prima ediție a clasamentului), pe măsură ce în structura sa au căpătat o pondere mai mare mărcile inovative, din tehnologie, orientate către consumatori, cu o adresabilitate şi o putere extrem de mare.

Nouă dintre mărcile din Top 10 sunt branduri legate de tehnologie, la fel cum sunt şi şapte dintre proaspăt clasatele în Top 100: XFinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix, Snapchat şi Sprint.

Categoria cu cea mai mare creştere este retail-ul, care înregistrează un plus de 14% în valoare în ultimele 12 luni, stimulat de branduri de e-commerce cum ar fi Amazon sau Alibaba. Per ansamblu, valoarea retailerilor pur online a crescut cu +388% din 2006, în timp ce valoarea retailerilor tradiţionali a scăzut cu 23%. Categoria Tehnologie a crescut cu +13%, în timp ce categoria fast food a fost a treia ca ritm de creştere (+7%), cele mai mari branduri introducând alimente proaspete, meniuri accesibile şi inovaţii legate de punctele de interacţiune care intensifică experienţa cu brandul.

Din punct de vedere regional, mărcile din Statele Unite domină clasamentul, cu 54 branduri în top 100, care însumează 71% din valoarea totală a clasamentului. În ultimul an, aceste mărci au crescut cu 12%. În acelaşi timp, mărcile originare din restul lumii au înregistrat un declin de 1%, cu excepţia Chinei, unde creşterea medie – excluzând companiile deţinute de stat – a fost de 11%.

Vârsta medie a unei mărci este acum de 67 ani, în timp ce în 2006 era de 84 ani, ceea ce reflectă intrarea în clasament a mărcilor mai tinere din domeniul tehnologiei şi apariția brandurilor din China.

Realizat de Kantar Millward Brown, agentia de consultanţă de brand şi marketing a WPP, Clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 de mărci la nivel mondial a ajuns la cea de-a douăsprezecea ediţie. Studiul combină indicatori de brand equity măsuraţi în urma intervievării a peste trei milioane de consumatori din întreaga lume privind mii de mărci B2C şi B2B la nivel mondial, cu o analiză riguroasă a performanţei financiare şi de business a fiecărei companii.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu