STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Google adauga „Compatibilitatea cu Mobilul” intre criteriile sale de cautare

mobile-readyMulte afaceri de peste tot din lume se vor fi trezit, din 24 aprilie 2015, retrogradate de Google in clasificarea de cautare. Dupa luni intregi de „avertizari”, Google a anuntat, recent, ca va adauga „mobile friendliness” intre cei 200 sau cati factori sunt folositi pentru listarea website-urilor pe motorul sau de cautare. Ca rezultat, website-urile care nu intrunesc acest criteriu, de a fi compatibile si cu dispozitivele mobile, se vor duce in jos in clasificarile Google, atat de importante pentru ele.

Google face cateva schimbari majore, ce implica retrogradari din clasamentul de cautare. Mai exact, companiile cu deficiente ale site-urilor proprii, cum ar fi site-uri ce contin link-uri care se deschid greu la un simplu click sau care forteaza utilizatorii sa deruleze scroll-ul in directia orizontala pe un site prost organizat, vor fi „andocate” sau altfel spus, „penalizate”.

In acest sens, Google a anuntat, recent, ca va tine cont, de asemenea, in anumite cazuri, si de informatii continute in Aplicatiile mobile ca factor de clasament pentru cautarile efectuate de pe telefoanele mobile sau de pe cele care au software Android.

„Intrucat rezultatele cautarilor mobile reprezinta aproape jumatate din ceea ce poate controla Google, oricine ar putea fi expus la pericole”, afirma Danny Sullivan, fondatorul Search Engine Land, care urmareste indeaproape modificari ale motorului de cautare Google.

Trecerea la dispozitive mobile a constituit o reala provocare pentru toate afacerile, inclusiv pentru business-ul Google. In doar cativa ani, telefoanele au devenit portalul dominant prin care oamenii utilizeaza Internetul. Statele Unite, de exemplu, avea anul trecut 134 de milioane de utilizatori ai dispozitivelor mobile, cu aproximativ 100 de milioane in plus fata de 2010, potrivit companiei de cercetare eMarketer.

In timp ce Google se mentine motorul de cautare dominant pe orice platforma de computer, intelegerea sa asupra pietei mobile paleste in fata competitiei crescute la aplicatiile „native”, create special pentru dispozitive mobile.

Google si-a adjudecat 68% din cele 8,75 miliarde de dolari din veniturile cautarilor mobile de anul trecut, in scadere fata de cota de 81% din 2012. Dispozitivele mobile au triplat intre timp piata, la 8,7 miliarde de dolari, potrivit datelor eMarketer.

Google a fost in ultimii ani de departe cel mai utilizat motor de cautare din lume si a reprezentat un generator semnificativ al traficului pe site-uri, de la organizatii importante de din mass-media la magazine ale afacerilor de familie.

Cert este ca site-urile nu au de ales si vor fi obligate sa se conformeze la ceea ce Google considera a fi caracteristici importante.  „Oamenii vor lovi si vor urla, intotdeauna fac asa”, spune Rebecca Lieb, un analist pe industrie de la Altimeter Group. „Dar, pana la urma, aceasta serveste ca apel de trezire ca lucrurile se schimba si odata cu ele si Google”.

Algoritmul de cautare al Google este un secret bine pazit, prin urmare compania nu poate spune cat de mult ar reprezenta aceasta schimbare drept factor in clasificari. Totusi, intr-o postare pe blog, se arata ca schimbarea va avea „un impact semnificativ” in rezultatele cautarii si ca incearca sa pregateasca site-urile, cu doua luni in avans, oferindu-le sfaturi despre cum sa isi imbunatateasca performantele.

„In timp ce schimbarea ‘mobile friendly’ este importanta, inca folosim diverse semnale de clasificare a cautarilor”, sustine un purtator de cuvant al Google. „Intentia de interogare de cautare e inca puternica – astfel, daca o pagina cu un continut de inalta calitate nu este ‘mobile-friendly’ (nu este compatibila cu mobilul, de exemplu – n.r.), poate avea totusi o clasificare ridicata, daca are un continut excelent pentru interogare. Actualizarea clasamentului nu va declasa paginile cu o calitate indoielnica, daca sunt mobile-friendly”. a mai precizat acesta.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.