Două treimi dintre români ar plăti mai mult pentru produsele întreprinderilor sociale

26 noiembrie 2016 00:28

mkor_consultingMKOR Consulting a realizat o analiză privind deschiderea consumatorilor față de ideea de a sprijini persoanele defavorizate și comunitățile, prin achiziționarea de produse de la întreprinderi sociale.

Rezultatele arată că aproape două treimi din cei intervievați (64%) ar fi dispuși să plătească în plus pentru un produs care creează locuri de muncă persoanelor din categorii defavorizate și sprijină dezvoltarea comunităților locale.

Dintre aceștia, 79% ar scoate din buzunar cu 6% – 10% mai mult, mai ales dacă ar avea certitudinea că surplusul va fi utilizat cu adevărat pentru cauze sociale.

Cei 36% care nu ar plăti mai mult pentru produsele economiei sociale nu au încredere în veridicitatea cauzei sociale. Comunicarea și transparența sunt aspecte foarte importante, care contribuie la decizia de cumpărare, putând face diferența pentru o întreprindere socială de succes.

Aproape toți respondenții (95%) au afirmat că este important pentru ei ca produsele achiziționate să fie din România, iar valoarea socială a produsului contează foarte mult.

Clienții de tip B2B (afacerile care cumpără volume mai mari), oferă același nivel de încredere, indiferent dacă furnizorul este afacere socială, ONG sau SRL, principalele criterii de selecție a furnizorilor fiind prețul și calitatea produselor.

În România economia socială se află în stadiu incipient – doar 1,7% dintre angajați fac parte din întreprinderi sociale, față de media UE de 6,5%. Resursele acordate din fonduri europene,programul guvernamental SOLIDAR, precum reglementarea legală existentă de la jumătatea anului 2015, dau încredere în funcționarea viitoare a acestui tip de business.

“Analiza a pornit în urma observațiilor noastre din peste 20 de studii de piață pentru afaceri sociale. Ne-am dat seama de importanța percepției publicului asupra acestor afaceri, din punct de vedere financiar, cuantificabil. Pe lângă datele culese direct de la persoanele fizice și juridice intervievate, cercetarea cuprinde şi o parte de analiză despre ce înseamnă antreprenoriatul social în alte ţări ale Uniunii Europene şi stadiul de dezvoltare în România. Este, într-un fel, modul nostru de a ne implica în susținerea antreprenorilor sociali și a cauzelor pentru care luptă.” a declarat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR.

Toate informaţiile şi statisticile raportului le puteţi afla accesând site-ul MKOR Consulting (download gratuit)- https://mkor.ro/blog/intreprinderi-sociale-romania/

Raportul „Întreprinderile sociale în România, din perspectiva consumatorilor” este o sinteză a mai multor cercetări desfășurate de MKOR Consulting în perioada 2015-2016, în diferite sectoare de activitate (produse tradiționale, textile, ateliere producție și altele), care au atins și latura antreprenoriatului social. Are la bază răspunsurile a 281 de consumatori finali și 80 persoane juridice, care au fost intervievate asupra disponibillității de achiziționa produse de la astfel de întreprinderi, chiar cu un preț mai ridicat.

Respondenții au fost femei în proporție de 59% și bărbați în proporție de 41%, majoritatea (74%) cu vârste cuprinse între 18-35 ani. Categoriile sociale sunt reprezentate echilibrat în eșantionul selectat: 50% au studii superioare (universitare și postuniversitare), iar 44% au studii medii (liceale și postliceale).

***

MKORConsulting oferă servicii de cercetare de piaţă din perspectivă strategică, studii de satisfacţie a clienţilor, segmentarea publicului-ţintă şi profilul clientului, studiul concurenţei, studii de oportunitate pentru pieţe noi – orientate către rezultate reale de business. Fiecare proiect de cercetare are o direcţie strategică, scopul agenţiei fiind dezvoltarea pe termen lung a afacerilor clienţilor săi. Alături de grafice “reci”, oferă şi interpretare bazată pe fapte şi recomandări ce provin din experienţă.

De-a lungul celor 4 ani de existenţă, MKOR a efectuat zeci de studii de piaţă, având ca scop extinderea pieţelor sau portofoliilor clienţilor săi, explorarea unor noi oportunităţi, analiza concurenţei sau satisfacţia clienţilor. Portofoliul divers de clienţi reflectă deschiderea către o varietate de industrii a agenţiei.

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 10 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina a absolvit facultatea de Ştiinţe Politice din cadrul UBB Cluj-Napoca, are un masterat în PR la aceeaşi universitate şi un MBA la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://mkor.ro/

 

Contact:

Corina Cimpoca

0728 853 359

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.