DIGI Communications NV, compania-mama a RCS-RDS, vrea sa listeze 25% din actiuni la Bursa de Valori Bucuresti

11 aprilie 2017 19:43

DIGI Communications N.V. („DIGI”) anunta intentia de a fi listata la Bursa de Valori Bucuresti, se arata intr-un comunicat emis de grupul cu sediul in Olanda. DIGI Communications detine operatorul RCS-RDS, important furnizor de servicii de telecomunicatii in Romania si Ungaria (foto: ithot.ro)

Grupul intentioneaza sa lanseze o oferta publica de actiuni clasa B, intr-o operatiune adresata publicului din Romania, precum si anumitor investitori institutionali si profesionali.

In 2016, grupul DIGI a generat venituri de 842,8 milioane de euro, un EBITDA (n.r. profit operational inainte de amortizare) ajustat de 263,3 milioane de euro si o marja EBITDA ajustata de 31,2%, situandu-se pe o panta de crestere a rezultatelor operationale in ultimii ani.

Valoarea companiei va fi stabilita la momentul definitivarii pretului Ofertei, insa cu siguranta va fi cea mai mare companie privata listata la BVB.

 

REZUMATUL OFERTEI

  • Oferta publică inițială (IPO) va cuprinde o ofertă de acțiuni ordinare clasa B provenind de la acționarii existenți.
  • Societatea a emis, de asemenea, acțiuni ordinare de clasa A, dar care nu fac parte din Ofertă și care nu vor fi admise la tranzacționare
  • Fiecare Acțiune de clasa B conferă un drept de vot și fiecare acțiune de clasa A conferă 10 drepturi de vot. Acțiunile de clasa B conferă aceleași drepturi la dividende ca și acțiunile de clasa A.
  • Oferta propusă, în cazul în care va avea loc, va consta dintr-o ofertă: (i) adresată publicului în România, și (ii)anumitor investitori instituționali și profesional și admiterea Acțiunilor Oferite la tranzacționare pe Piața Reglementată la vedere a Bursei de Valori Bucureștii
  • Societatea intenționează să listeze cel puțin 25% din capitalul social subscris al Societății, presupunând că are loc exercitarea opțiunii de supra-alocare a 10% din acțiuni, imediat după Admitere
  • Citigroup și Deutsche Bank acționează în calitate de Coordonatori Globali Comuni și împreună cu BT Capital Partners S.A., BRD – Groupe Société Générale S.A., Société Générale S.A., Raiffeisen Bank S.A. și Wood & Company Financial Services, a.s. în calitate de Deținători Comuni ai Registrului de Subscrieri
  • Detalii complete ale Ofertei vor fi incluse in Prospect, care urmează să fie publicat în timp util de către Societate, ulterior aprobării de către Autoritatea pentru Piețe Financiare din Regatul Țărilor de Jos (Stichting Autoriteit Financiële Markten).
  • Se preconizează că admiterea la tranzacționare va avea loc în luna Mai 2017.

 

ASPECTE CHEIE ale grupului DIGI (valabile la 31 decembrie 2016)

  • Portofoliul diversificat de servicii complementare media și de telecomunicații
    • Marcă puternic recunoscută în rândul consumatorilor români și maghiari
    • Cinci servicii de bază: televiziune prin cablu, internet și date fixe, servicii de telecomunicații mobile, telefonie fixă și televiziune prin satelit de tip direct to home („DTH“),
    • Oferirea de servicii multiple sporește capacitatea Societății de a extinde utilizarea serviciilor noastre de către baza de clienți existenți și crește loialitatea clienților
    • De asemenea, DIGI oferă servicii de telecomunicații mobile ca MVNO (operator mobil virtual) comunităților mari de români din Spania și Italia
  • Infrastructura sa avansată și rețelele de fibră optică de ultimă generație de pe piețele de bază permite Societății să ofere o acoperire de încredere pentru clienții săi
    • Rețele fixe de fibră optică DIGI în România și Ungaria acoperă aproximativ 62% și respectiv 24%, din gospodăriile acestor țări
    • Serviciile de telecomunicații mobile 3G și 4G din România acoperă aproximativ 98% și respectiv 37% din procentajul populației
    • DIGI este liderul pieței de servicii de televiziune cu plată în România, cu o pondere de aproximativ 49,0%, și este al treilea jucător în Ungaria, cu o cotă de aproximativ 25%, conform numărului de unități generatoare de venit

 

Informatii extrase din Comunicat:

 

Poziție de lider de piață în România

DIGI este un important furnizor de servicii de telecomunicații în România și în Ungaria, conform numărului de unități generatoare de venituri (“UGV”).

Pentru anul încheiat la data de 31 decembrie 2016, operațiunile din România au generat 612,7 milioane €, sau 72,7%, din veniturile totale; operațiunile din Ungaria au generat 137,9 milioane €, sau 16,4%, din veniturile totale; operațiunile din Spania au generat 83,0 milioane €, sau 9,9%, din veniturile totale; iar operațiunile din Italia au generat 9,2 milioane €, sau 1,1%, din veniturile totale. Deși în trecut grupul a avut operațiuni în alte țări din Europa de Est, toate aceste operațiuni au fost vândute cu succes în anii 2013 și 2015. Cu excepția operațiunilor de tip MVNO (operator mobil virtual) din Spania și Italia, dedicate comunităților de români din acele țări, în prezent se axeaza exclusiv pe piețele principale.

Crestere organica: de la 0,7 milioane UGV in 2002, la aproximativ 12,4 milioane de UGV la data de 31 decembrie 2016, dintre care:

– aproximativ 3,3 milioane pentru servicii de televiziune prin cablu,

– aproximativ 2,5 milioane pentru servicii de internet și date fixe,

– aproximativ 3,9 milioane pentru servicii de telecomunicații mobile aproximativ,

– aproximativ 1,7 milioane pentru servicii de telefonie fixă și

– aproximativ 0,9 milioane pentru servicii de televiziune DTH.

Principalele rezultate financiare ale grupului DIGI

– rata medie de crestere a EBITDA 2014 – 2016 = 8%

– rata medie de crestere a veniturilor 2014 – 2016 = 14%

 

Cinci servicii principale:

1) Televiziunea prin cablu este linia inițială de activitate. La data de 31 decembrie 2016:

– aproximativ 2,9 milioane UGV în România

– aproximativ 473.000 UGV în Ungaria pentru serviciile de televiziune prin cablu.

–  au generat 25,7% din venituri;

– cote de piata: 49% in Romania, respectiv 25,1% in Ungaria

 

2) Internet și date fixe sunt în principal oferite prin intermediul rețelelor FTTB („Fibră-până-la-clădire”)/FTTH („Fibră-până-acasă”) care utilizează tehnologia GPON sau o tehnologie comparabilă în România și Ungaria. La data de 31 decembrie 2016:

– aproximativ 2,1 milioane UGV în România

– aproximativ 428.000 UGV în Ungaria.

– au generat 23,9% din venituri.

– cote de piata: 48,6% in Romania, respectiv 15,8% in Ungaria

 

3) Servicii de telecomunicații mobile utilizând rețelele de 3G și 4G în România, și în calitate de MVNO axat pe comunitățile de români din Spania și Italia. La data de 31 decembrie 2016:

– aproximativ 3,2 milioane UGV pentru serviciile de telecomunicații mobile în România

– aproximativ 14.000 UGV în Ungaria (servicii de internet și date mobile în calitate de revânzător prin rețeaua Telenor),

– aproximativ 609.000 UGV în Spania

– aproximativ 86.000 UGV în Italia

– serviciile de telecomunicații mobile au generat 25,5% din venituri.

– cote de piata: 11,6% in Romania si cote relativ mici pe pietele din Ungaria, Spania si Italia
4) Servicii de telefonie fixă in România și Ungaria. La data de 31 decembrie 2016:

– aproximativ 1,3 milioane UGV în România

– aproximativ 353.000 UGV în Ungaria.

– serviciile de telefonie fixă au generat 3,8% din venituri

– cote de piata: 31,7% in Romania, 11,6% in Ungaria.

 

5) Serviciile de televiziune prin satelit de tip DTH  în România și Ungaria. La data de 31 decembrie 2016:

– aproximativ 641.000 UGV în România

– aproximativ 307.000 UGV în Ungaria.

– serviciile DTH reprezentau 8,3% din venituri

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu