Cel mai nou miliardar al frumuseții din America a construit un imperiu orientat spre sprâncenele femeilor

14 mai 2018 10:24

Sursa: http://www.anastasiabeverlyhills.com/

Anastasia Soare, fondatoare a companiei de machiaj Anastasia Beverly Hills, și-a pus bazele carierei sale pe aplicarea proporției de aur folosite de vechii greci și de Leonardo da Vinci în cazul sprâncenelor clientelor sale, conform revistei Forbes. Această formulă i-a adus o grămadă de aur, suficient pentru a o face pe Soare una dintre cele mai bogate antreprenoare din S.U.A.

O favorită de mult timp a celebrităților și una dintre primele companii de frumusețe care adoptă social media ca strategie de brand, Anastasia Beverly Hills aduce venituri anuale estimate la 340 milioane USD, potrivit WWD, și 200 milioane dolari în EBITDA (câștiguri înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare), potrivit Pitchbook.

Popularitatea Anastasia Beverly Hills a atras interesul atât din partea marilor companii de frumusețe, cât și din partea firmelor de capital privat care doresc parte din secretul din spatele sprâncenelor lui Soare. În februarie, au apărut rapoarte conform cărora Soare a fost în discuții pentru a vinde o parte sau toată afacerea. Recent, au apărut știri conform cărora TPG Capital se apropia de un acord pentru o parte din companie, ceea ce a confirmat și o sursă pentru Forbes. Contactată pentru comentarii, TPG nu a confirmat o evaluare. CNBC a publicat un raport potrivit căruia investiția propusă de TPG ar putea să evalueze compania de cosmetice cu până la 3 miliarde de dolari.

Este un moment fantastic să fii un antreprenor al frumuseții. Companiile mici de frumusețe au primit sume de 10 cifre. În 2016, L’Oréal și-a făcut cea mai mare achiziție în opt ani, când a plătit 1,2 miliarde de dolari în numerar pentru IT cosmetics, ceea ce a fost de 6,6 ori mai mare decât vânzările. Fondatorul IT cosmetics Jamie Kern Lima, care a rămas în funcția de CEO, are acum o valoare de 410 milioane de dolari datorită acestei tranzacții. Estée Lauder a plătit aproximativ 1,45 miliarde de dolari, sau de 5,5 ori vânzări, pentru firma populară de cosmetice „Too Faced” în același an.

„Creșterea organică nu este doar pentru brandurile stabilite”, a declarat Hana Ben-Shabat, partener la firma de consultanță globală A.T. Kearney, pentru Forbes anul trecut. Conglomeratele de frumusețe, a spus ea, „nu își pot permite să fie inactive în jocul de achiziție dacă vor să reușească”.

În cazul companiilor private de frumusețe care vând până la de șase ori veniturile lor, rapid crescânda Anastasia Beverly Hills valorează probabil cel puțin 1,5 miliarde de dolari. Nici potențialii investitori, nici Anastasia Beverly Hills nu vor comenta vânzările sau evaluarea companiei. În ceea ce privește proprietatea, Soare a declarat la o conferință din 2016 că deține 100% din companie.

Născută în România, Soare a imigrat în Los Angeles în 1989. Ca o mama singură de 32 de ani, incapabilă pe atunci să vorbească limba engleză sau să primească aprobarea pentru un card de credit, Soare, care a studiat arta și arhitectura acasă, și-a început cariera în SUA ca estetician. Ea a observat devreme că femeile din America nu păreau să acorde prea multă atenție sprâncenelor lor.

Soare a început să aplice raportul de aur, pe care-l învățase în școala de artă, la sprâncenele clientelor de la salonul de înfrumusețare unde lucra. Metoda raportului de aur, pe care a patentat-o, folosește raportul matematic de 1,618 la 1,0 pentru a forma „arcul perfect” al clientei, promovând simetria și simțul proporției – sau cel puțin conform site-ului companiei.

În câțiva ani, Soare a câștigat mulți adepți care au inclus supermodelele Cindy Crawford, Naomi Campbell și Stephanie Seymour. În 1992, a început să închirieze o cameră în Beverly Hills și să lucreze șapte zile pe săptămână, oferind în mod independent servicii pentru sprâncene, precum și epilare și tratamente faciale. Cinci ani mai târziu, imperiul sprâncenelor devenise suficient de mare pentru a-și putea deschide Salonul Beverly Hills.

În 2000 și-a lansat prima sa linie de produse, care s-a concentrat în întregime pe sprâncene. La început, s-a luptat să-și aducă fardurile și periile în magazine; elementele au fost inițial comercializate în numai 20 de locații Nordstrom. Dar, cu adepți importanți, marca a început să crească încet.

Cu toate acestea, marketingul viral pe rețelele de social media a făcut ca aceasta să fie un adevărat succes. La cererea fiicei sale și președintelui companiei, Claudia Soare, Anastasia Soare și-a dus marca pe Instagram în 2013. La fel ca supermodelele care au ajutat salonul original al lui Soare, modelele și influențatorii Instagram – inclusiv cea mai mare stea a social media din industrie, Kim Kardashian, a ajutat la validarea produselor sale. „Comunitatea Instagram ne-a îmbrățișat cu adevărat tutorialele și prezența noastră pe Instagram și am decis să lansăm o linie de machiaj și să o promovăm pe Instagram”, a declarat ea pentru The Cut. „Acest lucru a avut efect și am început să vindem în Sephora și oriunde altundeva.” Claudia continuă să administreze marketingul companiei – Instagram-ul are acum peste 16 milioane de adepți – precum și dezvoltarea produselor sale.

Soare vinde acum 485 de produse – o linie care se extinde dincolo de machiajul pentru sprâncene – în peste 2.000 de magazine din întreaga lume, precum și online. Printre cele mai bine vândute produse se numără un iluminator pudră, o paletă de farduri pentru sprâncene, un ruj lichid și, bineînțeles, o pomadă de sprâncene care promite să contureze, să umple și să texturizeze sprâncenele.

Împreună cu vânzările sale de frumusețe, valoarea netă a Anastasiei a crescut deja „spre Soare”.

Distribuiți articolul

[shareaholic app="share_buttons" id="15630591"]
Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.