Aquila Ploiești a devenit noul lider de distribuție FMCG după afaceri de 798 mil. RON în 2016

16 iunie 2017 10:15

Aquila Part Prod Com, cea mai mare companie din grupul Aquila din Ploieşti (judeţul Pra­hova), a devenit noul lider al sectorului de distribuţie a bunurilor de larg consum (FMCG – fast mo­ving consumer goods – engl) după ce au de­tronat Interbrands Marketing & Distri­bution, businessul care a dominat mai bine de un deceniu piaţa evaluată la peste 10 mld. lei, conform ZF.

Aquila Part Prod Com a avut anul trecut afaceri de aproape 798 mil. lei (177 mil. euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, arată datele de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Comparativ, businessul Interbrands a avansat cu 6% anul trecut.

Interbrands Marketing & Distribution, cu afaceri de 173 mil. euro anul trecut,  este controlat indirect de familia libaneză Sarkis.

Creşterea businessului Aquila vine în condiţiile în care clienţii companiei sunt cu precădere din industria alimentară, sector care a crescut puternic anul trecut. Consumul a crescut cu peste 13% anul trecut şi a avut luni în care a avansat chiar şi cu mai bine de 20%. Pe de altă parte, ritmul de creştere al consumului de alimente a fost şi mai mare, în unele luni avansând chiar şi cu mai mult de 30%, conform datelor de la INS. Consumul a fost principalul motor al econo­miei anul trecut, PIB-ul crescând cu 4,8%.

Pe de altă parte, Interbrands Marketing & Distribution are în portofoliul de clienţi şi jucători din industria de ţigarete, produse care aduc un rulaj foarte mare. Cu toate acestea, această piaţă nu a înregistrat boom-ul pe care l-a avut industria alimentară anul trecut.

Şi domeniul de activitate declarat de cele două companii este diferit, dar ele şi-au disputat în permanenţă primele locuri în distribuţia de bunuri de consum. Aquila are ca obiect de activitate transporturi rutiere de mărfuri, în timp ce Interrbrands are comerţ cu ridicata al produselor cosmetice.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu