2014, un an bun pentru turismul autohton

27 ianuarie 2014 08:19

Romania_Turism2014Punctele forte ale Romaniei sunt segmentul de trekking, turismul de aventura si turismul cultural. In plus, austriecii sunt tot mai interesati de turismul cu rulote auto, motociclete si cel de tip city-break si au ca destinatii favorite Bucuresti si Sibiu.

Reprezentantii Autoritatii Nationale de Turism (ANT) afirma ca se asteapta la un 2014 bun pentru turismul autohton, in special in ceea ce priveste turistii din Austria, in cazul carora s-a remarcat o crestere semnificativa a interesului pentru turismul cu rulote auto, motociclete si a celui de tip city-break. In plus, acestia sustin ca au in lucru un program de promovare intensiva a Romaniei, pentru o perioada de 2-3 ani, pe piete cheie precum Marea Britanie, Israel, Germania si Spania.

ANT are estimari pozitive pentru acest an dupa ce a participat la Targul de Turism de la Viena, din perioada 16-19 ianuarie 2014, si la cel de la Madrid, aflat in desfasurare (22- 26 ianuarie). La targul de la Viena a fost prezentat un studiu realizat de Institutul Karmasin Motivforschung la solicitarea concernului RUEFA/Verkehrsburo Group ce arata ca 88% dintre austrieci vor sa calatoreasca, in 2014, mai mult decat in alti ani, mai exact o treime dintre acestia si-au planuit calatorii in afara tarii lor. Totodata, studiul mai arata si faptul ca noua din zece tineri planuiesc sa calatoreasca in strainatate. De aici si concluzia generala, aceea ca acest an va fi unul foarte bun pentru turism.

Ca trend, se constata cresterea interesului pentru calatorii individuale si pentru cele de tip city-break, sustin reprezentantii ANT. „Pornind de la acest context general favorabil, de la pozitia pe piata austriaca a destinatiei Romania, a feed-back-ului primit de la firmele participante la Targul de la Viena si a celui primit de la tour-operatorii austrieci prezenti cu stand propriu la acest targ si care au vandut destinatia Romania, ne asteptam la un an turistic bun si pentru tara noastra”, conchid acestia.

18 firme de turism romanesti au participat la Targul de la Viena, inclusiv doua primarii (Sibiu si Timisoara), doua consilii judetene (Satu Mare si Suceava), Asociatia pentru Ecoturism, precum si reprezentanti ai Consistoriului Superior al Bisericii Evanghelice din Romania, potrivit datelor ANT. Targul a avut 150.367 de vizitatori, cu 1,8% mai mult fata de 2013.

Cum spuneam, nu doar Targul de la Viena aduce sperante turismului romanesc, ci si cel de la Madrid. Targul International de Turism de la Madrid — FITUR (Feria Internacional de TURismo) se afla la cea de-a 34-a editie si au participat 25 de companii romanesti. Reprezentantii acestora sustin, la unison, ca in 2014 “incoming-ul va creste semnificativ in Romania”. Ei enumera punctele forte ale tarii noastre ca destinatie turistica: segmentul de trekking, turismul de aventura si turismul cultural.

 

Acest articol a aparut si pe Business-story.ro

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu