20% din populația activă a României lucrează în străinătate, în timp ce media europeană a populației mobile e de 3,8%

13 iunie 2018 07:30

Autor: Razvan Diaconu – Cursdeguvernare.ro

Ponderea românilor plecați în străinătate în totalul populației active (cu vârste între 20 și 64 de ani) aproape că s-a triplat în 10 ani – de la 7,5% în 2007, categoria s-a extins la 19,7% în 2017, potrivit unei analize Eurostat.

România este astfel țara UE cu cel mai mare procent de populație activă care muncește într-un alt stat membru. Media europeană este de 3,8% din totalul cetățenilor cu vârste între 20 și 64 de ani.

Pe următoarele locuri se clasează Lituania (15,0%), Croația (14,0%), Portugalia (13,9%), Letonia (12,9%) și Bulgaria (12,5%). Toate sunt state unde salariul mediu este mult inferior celor din vestul Europei.

La cealaltă extremă se situează cetățenii din statele bogate ale Uniunii: Germania (unde populația mobilă reprezintă doar 1,0% din totalul populației active), Marea Britanie (1,1%), Suedia și Franța (cu câte 1,3% din persoanele între 20 și 64 de ani):

România – ponderea absolvenților de facultate în totalul celor plecați, similară cu cea a celor rămași acasă

Datele Eurostat reflectă două compartamente diferite – din statele bogate ale UE pleacă să muncească într-o altă țară membră mult mai multe persoane cu studii superioare – fie pentru a-și deschide o afacere proprie, fie pentru a reprezenta companii din propria lor țară sau multinaționale. De aceea, în interiorul populației mobile ponderea persoanelor cu studii superioare este mult mai mare decât procentul celor cu studii în superioare în totalul populației din statul din care au plecat.

Aceasta ar putea însemna că principalul motiv al alegerii unui job în străinătatea îl reprezintă cariera. Pentru cei din estul Europei, emigrarea este motivată în prinicpal de salariul mult mai atractiv.

În cazul francezilor, 62,5% din cei care au acceptat să muncească în străinătate au studii superioare, comparativ 34,6%, cât reprezintă ponderea absolvenților de învățământ superior în totalul populației Franței (diferență de 27,9 puncte procentuale).

Cea mai mare diferență între procentele înregistrate de absolvenții de studii superioare din cele două categorii se înregistrează în cazul germanilor – 54,5% persoane cu studii superioare în cadrul populației mobile și 26,76 % în rândul populației rezidente, adică o diferență de 28 de puncte procentuale).

Pentru șase state, situația este inversă – în interiorul populației rezidente absolenții au o pondere mai mare decât în rândul emigraților  – Bulgaria, Croația, Portugalia și cele trei țări baltice (Letonia, Estonia și Lituania).

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.