Bursa de Valori Bucuresti a organizat Atelierul de vara pentru antreprenori

4 august 2017 19:28

Joi, 3 august 2017, Bursa de Valori Bucuresti a organizat un workshop dedicat antreprenorilor pe fondul cresterii interesului companiilor din mediul privat de a accesa piata de capital romaneasca. In ultima perioada, cateva societati cu capital privat s-au listat la BVB: Medlife, Digi Communications si AAGES Targu-Mures. De asemenea, fondul imobiliar GlobalWorth si-a listat obligatiunile de 550 milioane de RON si pe bursa locala.

In cele 3 prezentari sustinute s-a raspuns la intrebari precum: ce conditii trebuie sa indeplineasca si ce trebuie sa faca o companie pentru a se lista pe piata principala sau pe piata AeRO a Bursei de Valori; cand este oportun pentru o companie sa apeleze la aceasta solutie si cand nu.

 

Zuzanna Kurek, Director Adjunct Business Development si Marketing la Bursa de Valori Bucuresti a sumarizat principalele modalitati prin care bursa sprijina companiile care doresc sa se listeze:

  • pentru listarea pe piata principala, conditiile sunt ca emitentul sa fie (sa se transforme in) s ocietate pe actiuni, sa aiba o capitalizare minima de 1 milion de euro, actiuni disponibile la tranzactionare sau free-float 25% si minim 3 ani de raportari financiare. Piata principala are 85 de companii romanesti listate cu o capitalizare totala de 20 de miliarde de euro si 1 straina.
  • piata alternativa (AeRO) reuneste 267 de companii romanesti cu o capitalizare totala de peste 1 miliard de euro si 2 straine.
  • BVB deruleaza mai multe proiecte si programe destinate antreprenorilor intre care: Bucharest Entrepreneurship Forum – prima editie desfasurata in Aprilie, cu peste 300 de participanti, iar urmatoarea planificata pentru Octombrie sau Noiembrie; Made in Romania – selectarea a 15 companii interesate de parcursul catre listarea la bursa, cu o urmatoare editie asteptata pana la finalul acestui an.

 

Acceseaza aici prezentarea „BVB for Entrepreneurs – How do we support future issuers” – Zuzanna_Kurek, Director Adjunct Business Development & Marketing

 

Daniela Secara – Director General Adjunct BT Capital Partners a evidentiat avantajele si dezavantajele care decurg din listarea la Bursa de Valori Bucuresti.

Aparitiile media ale unei companii pot fi exprimate in bani. Advertising Value Equivalency (AVE) pentru Medlife in contextul IPO-ului de anul trecut a fost estimat la 230.000 EUR, pe baza aparitiilor in presa in perioada 6 octombrie – 31 decembrie 2016.

Procesul de listare a unei companii la bursa dureaza in medie 6 luni din momentul in care managementul devine aliniat cu obiectivul de a cota compania pe piata si isi asuma obligatiile dinainte, din timpul si de dupa listarea la bursa. In cazul in care o companie este de tip SRL si trebuie sa devina SA, procesul de listare se poate intinde pana la 9 luni.

In acest demers de cotare a companiei sunt implicati in diverse proportii si din diverse etape, dupa cum reiese din prezentarea de mai jos: managementul, actionarii actuali ai companiei, intermediarii, avocatii si reprezentantii de PR.

Cand este necesar ca o companie sa raporteze informatiile catre piata, care sunt tarifele si comisioanele aferente listarii au fost de asemenea informatii cuprinse in prezentarea sustinuta pentru societatile interesate de cotarea pe piata principala.

 

Acceseaza aici prezentarea „Procesul de listare la Bursa de Valori” – Daniela Secara, Director Adjunct BT Capital Partners

 

Piotr Bialowas, reprezentantul grupului de consultanta si investitii INC in Romania evidentiaza oportunitatea IMM-urilor de a accesa piata de capital pentru diversificarea surselor de finantare. Pentru companiile mici si in crestere se preteaza piata AeRO, care reuneste majoritatea reglementarilor de pe piata principala, insa lasa o flexibilitate privind accesul si procentul actiunilor libere. Companiile de pe AeRO pot avea o capitalizare de minim 250.000 EUR, iar free-float-ul sa fie de minim 10%.

Piotr a insistat pe importanta pregatirii listarii si pe angajamentul managementului de a livra sau a se apropia de rezultatele financiare pe care le estimeaza la momentul venirii catre piata.

 

Acceseaza aici prezentarea „AeRO market: a financing alternative for Romanian start-ups and SMEs” – Piotr Bialowas, INC Romania

 

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu