TOP Companii din România implicate în sport: încă nu sunt pe deplin înțelese beneficiile unei strategii de acțiune și comunicare prin sport

2 iunie 2017 12:13

Adrenallina Sports PR & more, prima agenție dedicată comunicării sportive din România, dezvăluie rezultatele studiului realizat în premieră – TOP Companii din România implicate în sport, ce au fost prezentate (pe scurt) marți, 30 mai, la Conferința Sports Marketing în România (ediția 2).

 

 Iată mai jos rezultatele cercetării.

(S-au analizat primele 100 cele mai mari companii din România, ca cifră de afaceri, conform topului publicat de Business Magazin 2016, care prezinta cifrele pe anul 2015
Intervalul analizat:
2015-2016)

 

Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clară de implicare în sport, menționată/comunicată pe website-ul oficial

Dintre cele 100 de companii analizate, doar 18% susțin dezvoltarea sportului românesc prin sponsorizarea unor sportivi profesioniști sau a unor echipe sportive/ cluburi sportive/ asociații sportive/ ONG-uri sportive.

Din cele 100 de companii analizate, doar 20% derulează programe de comunicare internă care încurajează sportul/ mișcarea/ viața sănătoasă.

Aproape jumătate dintre companiile din top 30se asociază unor cauze sociale pentru sprijinirea comunităților vulnerabile în proiectele de sport/ viață sănătoasă/ mișcare.

 

TOP 3 companii din Romania implicate în sport:

 

1. Allianz – Țiriac Asigurări

2. Telekom România

3. BCR

 

 “Allianz-Tiriac am putea spune că are deja în ADN  implicarea în comunitate. Încă de la înființare, compania și-a asumat un rol activ în acest sens. Statutul de reper în piața de asigurări, dar și cel de lider ai pieței au atras după sine și o mare responsabilitate, respectiv obligația de a susține comunitatea în care activam. În zona sportului, Allianz-Tiriac promovează un stil de viață sănătos prin practicarea sportului, atat prin implicarea directă a angajaților, care participă la numeroase evenimente și competiții sportive, cât și prin derularea unor campanii și programe prin care compania susține performanța în sport.“ a declarat Ana-Maria Hera – director de marketing, brand management si comunicare clienti, Allianz-Tiriac Asigurari

 

Telekom România e implicată activ în acest domeniu, sportul reprezentând una din ariile strategice în care Telekom Romania investește cel mai mult în zona de CSR. Din 2011, când am lansat campania <<Mișcarea face bine>>, sub umbrela căreia am desfășurat toate evenimentele de sport, am realizat că peste 1 milion de oameni au participat la toate programele interne și externe desfășurate de Telekom Romania. Noi, oricum, o să ne continuam inițiativele și încercăm de la an la an să venim cu lucruri noi, în funcție de cerințele oamenilor, să surprindem de fiecare dată și sunt sigură că o să fim de fiecare dată în top„, a declarat Ionela Păunică, Senior Coordinator Internal Communication, Corporate Events & Corporate Responsibility Department, Telekom Romania.

 

BCR a fost mereu alături de sportul din România, iar în ultimii ani a susținut comunitățile sportive de amatori: ciclism, triatlon și alergare, dar și performanța la orice nivel. Prin acțiunile noastre dorim să îi încurajam pe români să își transforme stilul de viață într-unul activ, să facă mișcare, să aibă curajul de a învăța sporturi noi și încrederea de a participa la competiții“, a declarat Cornelia Pleșoianu, Head of BTL Department BCR.

 

TOP companii din România, capitolul SPONSORIZARE SPORT:

Allianz – Țiriac Asigurări

Kaufland

OMV Petrom

Telekom România

 

TOP companii din România, capitolul COMUNICARE INTERNĂ SPORT:

Allianz – Țiriac Asigurări

BCR

CEZ România

Continental Automotive

Kaufland

Profi Rom Food

 

TOP companii din România, capitolul EDUCAȚIE ȘI SUSȚINERE TALENTE ÎN SPORT:

BCR

Telekom România

 

Studiul în varianta integrală, cu concluziile finale și topurile pe industrii (banking, retail, telecom, petrol/energie), poate fi descărcat de aici:

http://adrenallinamedia.ro/wp-content/uploads/2017/05/studiul-top-companii.pdf

 

Studiul care a dus la TOP Companii din România implicate în sport a cuprins o cercetare cantitativă (80% din studiu ca pondere) şi una calitativă (20%).

The Azores este partener tehnic în realizarea studiului.

 

Iată câteva dintre concluziile principale ale studiului:

  • Unul dintre trendurile observate este acela de a acorda atenție propriilor angajați, prin acțiuni punctuale sau chiar programe dedicate, ce ating domeniul mai general “sport, viață sănătoasă, wellness”;

 

EXEMPLE:

compania asigură angajaților participarea la competiții sportive și/sau echipamentul, închirierea de baze/terenuri de sport pentru activități sportive (fotbal, tenis ș.a.), organizează cu o anumită regularitate evenimente interne cu accent pe sport, viață sănătoasă – workshops, speech motivațional, sesiuni de yoga/fitness ș.a.

 

  • Începe să se dezvolte nișa de CSR prin sport – din ce în ce mai multe acțiuni punctuale precum – sprijin/ sponsorizare din partea companiei pentru o anumită cauză (de mediu, de susținere a performanței pentru juniori și copii, de susținere a unui sportiv amator care își depășește limitele pentru o cauză);\

 

  • Companiile mari preferă sponsorizări și asocieri cu echipe sportive naționale: fotbal, handbal, rugby, gimnastică. Sumele sunt de obicei mari, astfel că și pachetele de sponsorizare includ awareness solid, pentru că vorbim despre campionate naționale, astfel că sunt implicite: acoperire media, prezență online masivă garantată de popularitatea sportului/ echipei; de asemenea, se practică sponsorizarea echipelor locale, de către filiala respectivă a companiei. De obicei există parteneriate și cu Federațiile aferente sportului susținut;

 

  • În România, suntem încă într-o fază incipientă în ceea ce privește o strategie de brand coerentă de asociere cu sportul. Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clară de implicare în sport, comunicată pe website. Lucrurile se fac în mare parte punctual, bugetele sunt alocate cu multă atenție.

 

“Concluziile cercetării noastre arată, generic vorbind, încă nu sunt pe deplin înțelese beneficiile asocierii cu sportul, a unei strategii de comunicare prin sport sau a unei linii de acțiune (internă, externă) pe această direcție. Din 100 de companii analizate, doar o treime derulează acțiuni legate de sport, adică 30 de companii. Dar suntem totuși pe drumul cel bun – o arată câteva trenduri – precum acela că începem ușor ușor să depășim beneficiile în abonamente la săli de fitness și să vorbim despre programe interne bazate pe sport și viață sănătoasă.”, spune Raluca Mihăilă, Adrenallina Sports PR & more.

  

Partenerii evenimentului au fost:

– Gold: Allianz – Țiriac Asigurări, Infinity Trophy

– Silver: Fitness Scandinavia, SUP Academy România

– Bronze: CEZ România, Sun Plaza

– Alti parteneri: Special Olympics România, The Azores, Corporate Games, Asociația Bucharest Running Club.

 

Parteneri media: BIZ, Business Review, România Liberă, Cariere, Sport Total FM, Leaders Reunited, Economica.net, Dolce Sport TV, Economic Zoom, Manager.ro, The Trends, PR-Romania.ro, PRwave.ro, Adrenallina.ro, Alerg.ro, Running Mag, 36fit.com, Cluburi-Sportive.ro, Ziare.com.

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu