EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, TUTORIALE, Cercetare de Piata & Marketing, Antreprenoriat

“Micro-moments” – de la insight la oportunitate de business

corinacimpoca

Autor: Corina Cimpoca – MKOR Consulting

 

 

Ce sunt micro-moments?

 

În 2016, un trend s-a evidențiat cu preponderență: dezvoltarea și definirea mobilului ca parte din viața noastră. Smartphone-ul este o prelungire a fiecăruia dintre noi. Mai mult, atunci când vrem să facem ceva, când avem nevoie să știm sau să înțelegem ceva, punem mâna pe telefon și căutăm detalii. Este “micro-momentul” nostru, în care vrem să aflăm ceva, atunci, pe loc și o facem, pur și simplu.

Imaginează-ți următorul scenariu: ești în fața raftului în magazin sau în showroom și vrei să afli exact ce poate să-ți ofere produsul la care te uiți, iar informațiile prezente la raft nu sunt de ajuns (fie că vorbim de o vopsea de păr, un telefon, o mașină sau orice altceva). Fix în acel moment, cauți pe telefon.

 

Ce implicații au micro-momentele pentru afaceri?

 

Exact despre asta este vorba și este esențial pentru oricine gândește în termeni de afaceri, să observi trei lucruri:

  1. Telefonul a devenit o extensie organică a vieții, o posibilitate reală prin care poți să afli orice despre orice (sau măcar știi, pentru tine, că poți să afli orice);
  2. Ca utilizator, faci asta chiar în momentul X, exact atunci când ești cel mai interesat de lucrul respectiv;
  3. Tendința de a căuta atunci, in the momenteste de câteva ori mai mare decât acum 3 ani. Da, deja au trecut 3 ani și îți dai seama că ești obligat să schimbi ceva major la modul cum trebuie să faci afaceri, cum să-ți întâlnești clienții.

 

Acest “in the moment”, un insight pe care dacă îl înțelegi, îl observi la oameni, îl transformi practic în oportunitate pentru business-ul tău. Cum? Te asiguri că ești acolo, în acel moment, pentru utilizatorul care caută ceva despre ceva, iar tu îi poți spune ceva de valoare pentru el. Cobori la propriu “în stradă”, te infiltrezi, acționezi “sub acoperire” și observi consumatorii, clienții tăi cum folosesc produsele, cum relaționează cu ele exact în momentul lor de interes.

 

Un exemplu concret, vă rog?

 

Un exemplu este L`Oreal Paris, iar strategia de lansare a gamei de păr Ombre este ilustrativă

(https://www.thinkwithgoogle.com/case-studies/loreal-paris-builds-brand-love-with-search.html)

 

Mergând practic pe urmele consumatorilor, simulând modul în care tinerele fete caută de pe telefon (pe Youtube și pe rețelele sociale) cum să își aranjeze părul în stilul ombre, devenit celebru, L`Oreal a înțeles un trend în business-ul beauty, un lucru esențial care le-a relevat o oportunitate de business: cum să învețe tinerele fete să poată ele însele să își facă părul în stilul ombre chiar la ele acasă.

 

Nu a mai fost decât un pas până la lansarea gamei Ombre DIY, unde elementele esențiale ale strategiei au fost exact:

  1. Educarea tinerelor pentru a realiza un look semi-profesional chiar la ele acasă și
  2. O inovație de produs care să permită capitalizarea brand-ului pe acest trend. Exact despre asta este vorba: L`Oreal a adus brandul aproape de clienți atunci când este mai mare nevoie de el; exact în momentele de inspirație, atunci când fetele își doresc să arate bine, iar brandul chiar le-ar putea ajuta.

 

Asta nu se întâmpla acum 3 ani, iar acum faptul de a cunoaște exact momentele de interacțiune ale consumatorilor cu categoria de produs (atenție, deci, cu categoria și nu cu brand-ul) devine o oportunitate de business, care însă poate fi materializată doar prin introducerea ei ca abordare efectivă în modul operațional zi de zi al afacerii.

 

Cum faci asta în business-ul tău?

 

Prin studii calitative (https://mkor.ro/servicii/studiu-de-piata/) de trend sau de search insights, dar și prin dezvoltarea și implementarea unei strategii inovative de marketing, noi putem ajuta antreprenorii si companiile pentru a înțelege și identifica acele momente-cheie de interacțiune dintr-o categorie de produs/serviciu înainte ca un client să fie în fața raftului de cumpărături (la un ghișeu bancar, într-un showroom etc.) și pentru a adresa o nevoie exact în momentul de interes, potrivit. Astfel, cu mesajele potrivite, poți fi acolo pentru clientul care te caută când are nevoie. Fix în acel micro-moment.

 

Corina Cimpoca

Senior Consultant, MKOR Consulting

corina@mkor.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.